انواع آبکاری شیرالات بهداشتی چه کاربردی دارد؟

انواع ابکاری شیرالات بهداشتی چه کاربردی دارد؟

انواع ابکاری شیرالات بهداشتی چه کاربردی دارد؟ اگر قصد خرید یا تعویض شیرآلات منزل خود را دارید، بهتر است ابتدا با انواع ابکاری شیرآلات بهداشتی آشنا شوید و بدانید کدام نوع آبکاری برای شیرآلات شما گزینه مناسب تری هستند. شیرآلات مهم‌ ترین قسمت حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند که باید اهمیت زیادی به آن‌ ها داد.

بهتر است در انتخاب شیرآلات این بخش ها دقت زیادی داشته باشید و بهترین کیفیت آنها را انتخاب کنید. در زمان خرید به نوع و کیفیت آبکاری بدنه شیرآلات نیز توجه کنید. شیر آلات به طور کلی از دو بخش عمده داخلی و خارجی تشکیل شده است که در بخش داخلی از آلیاژهای باکیفیت تری استفاده می شود که در مجاورت آب زنگ نمی زنند و در بخش خارجی چه از لحاظ زیبایی شناسی و چه دوام و کیفیت محصول حرف اول را می زند.

در ادامه در سایت سهند شما را با انواع ابکاری شیرالات بهداشتی آشنا خواهیم کرد.

انواع ابکاری شیرالات بهداشتی 

برای دانستن اینکه چه نوع آبکاری برای شیرآلات بهداشتی منزل شما مناسب‌ تر است، باید از جنس شیرآلات آگاه باشید. به عنوان مثال اگر شیرآلات برنجی استفاده می کنید، بهتر است که آبکاری برنج را انتخاب کنید. اگر می خواهید شیرآلات بادوامی داشته باشید، حتما باید به جنس بدنه دقت زیادی کنید.

 بعد از توجه به جنس شیرآلات، آبکاری آن نیز یکی از مهم ‌ترین مواردی است که باید به آن اهمیت زیادی دهید. به طور کلی چند مورد آبکاری رایج در تمامی شیرآلات وجود دارند که عبارت از آبکاری کروم، برنج، برنز، مس و استیل.

رایج ‌ترین انواع ابکاری شیرالات بهداشتی، آبکاری با کروم است و از دیگر جنس‌ های آبکاری برای شیرآلات و تولیدات خاص به کار می رود. برای آبکاری از مرغوب ‌ترین جنس فلز استفاده می کنند که نتیجه خوبی داشته باشد و در غیر این صورت بعد از گذشت زمان کوتاهی، شیرآلات آبکاری به حالت اولیه خود بر می گردند.

آبکاری شیرآلات با کروم

همانطور که می دانید، آبکاری شیرآلات با روکش کروم در بین انواع ابکاری شیرالات بهداشتی کاربرد فراوانی دارد. کروم، رنگی شبیه به نقره است که اکثر شیرآلات منزل نیز نقره‌ای هستند. زیبایی در کنار دوام و ماندگاری این نوع آبکاری باعث شده است که کاربرد بیشتری داشته باشد. پیشنهاد می‌شود: مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی چیست

آبکاری کروم روی فلزات سبب قدرت انعکاس نور می شود می ‌شود و زیبایی خاصی می گیرند و تا حدودی شبیه به آینه می شوند. چیزی که این انعکاس را ایجاد می کند، وجود نقره و نیکل در داخل آبکاری کروم است. این نکته را در نظر بگیرید که انعکاس نقره و نیکل با گذشت زمان کاهش پیدا خواهد کرد.

آشنایی با  آبکاری کروم

کروم مقاومت خوبی دارد و همین امر باعث افزایش پوشش خوب برای شیرآلات شده است. البته باید این نکته را بدانید که اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و سایر اسیدهای دارای هالوژن‌ با درجه حرارت مختلف روی کروم تاثیر بسزایی می‌ گذارند.

بنابراین برای تمیز کردن کروم از این اسیدها استفاده نکنید. بهتر است به جای آن ‌ها فقط از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. به طور کلی شیرآلات نقره‌ای کروم از مدل های پرطرفدار در بازار هستند و می‌ توان آن‌ها را در هر سبکی به کار برد. پیشنهاد می‌شود: ۷ نکته مهم در خرید شیرآلات آشپزخانه

انواع ابکاری شیرالات بهداشتی با برنج

شیرآلات برنجی با رنگ طلایی یا قهوه‌ای در بازار وجود دارند و در صورت فرسودگی آن‌ ها از آبکاری برنج برای جلا دادن و بازسازی شیرآلات استفاده می‌ کنند. برنج یک آلیاژ است که از دو فلز روی و مس به وجود می آید و به دلیل نزدیکی رنگ آن به برنج قهوه‌ای، با نام برنجی در بازار معروف هستند. پیشنهاد می‌شود: تفاوت شیرآلات ارزان با لوکس

این آلیاژ به دلیل کارایی و رنگی که برخوردار است، در ابزارها و وسایل زیادی به کار می رود. با توجه به رنگی که برنج دارد، از آن به عنوان روکش طلایی نیز استفاده می‌ کنند و برای آبکاری شیرآلات طلایی نیز به کار می رود. این فلز مقاومت زیادی در برابر حرارت از خود نشان می دهد و در کوتاه مدت دچار اکسایش و فرسایش نخواهد شد.

وجود مس در برنج خاصیت میکروب‌کشی را به شیرآلات افزوده است. به همین دلیل از این آبکاری در بیمارستان‌ ها نیز استفاده زیادی می‌ شود.

آبکاری شیرالات با اپوکسی

یکی از انواع ابکاری شیرالات بهداشتی، آبکاری اپوکسی است. آبکاری اپوکسی فلز ندارد و نوعی آبکاری غیر فلزی به حساب می آید که در رنگ‌ های مختلفی در بازار وجود دارد. این رنگ ‌ها سفید، بادامی یا سیاه هستند. استفاده از شیر آلات سیاه در درون سرویس ‌های بهداشتی، حمام و ظرفشویی ‌ها در منازل ایرانی در حال افزایش است. پیشنهاد می‌شود: معایب شیرآلات چشمی + ۴ نکات مهم

زیرا با هر دکور و چیدمانی به راحتی هماهنگ و ست می ‌شود و بسیار شیک و مدرن هستند. برای برخورداری از شیرآلات سیاه رنگ به آسانی می‌ توانید از آبکاری اپوکسی استفاده کنید. اگر قصد ندارید رنگ سیاه را در سرویس بهداشتی استفاده کنید، احتمالا روکش‌ های نقره‌ای و طلایی نظر شما را جلب خواهند کرد.

جالب است بدانید آبکاری اپوکسی در بین دیگر انواع ابکاری شیرالات بهداشتی چرک، لکه و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند.

آبکاری شیرالات با مس

فلز مس در برابر خوردگی مقاوم خوبی از خود نشان می دهد. مس در درون ابزار، لوله ‌ها، دستگیره ‌ها و شیرآلات زیادی به کار می رود. آبکاری با مس در بین انواع ابکاری شیرالات بهداشتی مقاوم‌ ترین آن‌ ها به شمار می رود و زیبایی زیادی دارد.

زمانی که مس در مجاورت هوای آزاد قرار بگیرد، نوعی زنگ‌زدگی به نام زنگار در آن به وجود می آید که به رنگ سبز یا قهوه‌ای است و باعث می‌ شود مس در برابر آب و خوردگی مقاوم باشد. زنگار مس قابلیت ضد آب دارد و در گذشته از آن‌ در سقف خانه ‌ها نیز استفاده می کردند.

ابکاری شیرآلات با برنز

یکی از انواع ابکاری شیرالات بهداشتی آبکاری برنز است. برنز آلیاژی است که در ترکیب دو فلز مس و قلع به وجود می آید. به برنزی که قلع دارد، برنز قلع ‌دار می گویند که انواع دیگر آن از ترکیب مس با آلومینیوم، منگنز و حتی فسفر تولید می شوند.

برنزی که قلع دارد، معمولا قدرت بالایی دارد و مقاومت آن‌ در زمان سرما و خوردگی است. وجود قلع و مس در برنز استحکام و مقاومت زیادی را در آبکاری به دست می آورد.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]