تاریخچه شیرآلات بهداشتی ?

تاریخچه شیرآلات بهداشتی ?

تاریخچه شیرآلات بهداشتی ?

در مقالات قبل ما در مورد علت نام گذاری شیرآلات بهداشتی را توضیح دادیم. اکنون تاریخچه شیرآلات بهداشتی ?را به طور کامل برای شما ارائه خواهیم داد. همان طور که می دانید سیستم های لوله کشی از زمان باستان تاکنون وجود داشته اند. تقریبا ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد، در یونان برای اولین بار آب را از طریق لوله هایی به رنگ  قرمز مایل به قهوه ای  به شیرآب هایی از جنس مرمر، طلا و نقره هدایت می کردند.

اولین شیرآلات بهداشتی متعلق به چه دوره ای می باشد؟

۱۰۰۰ سال قبل از میلاد تا ۴۷۶ سال پس از میلاد یعنی دوره رومی ها، حمام های شخصی با لوله های سربی ساخته شده بود. در آن زمان حمام های عمومی با شیرآلاتی از جنس نقره و اتصالاتی از جنس طلا  و مرمر تجهیز شده بودند.

ایده شیرآلات بهداشتی کلاسیک از کجا به وجود آمد؟

همراه با تغییراتی که در سیستم عمومی بوجود آمد شیرآلات نیز تغییر کردند. برای چندین دهه شیرآلات دوخروجی داشتند. یک خروجی  آب گرم و یک خروجی آب سرد. در سال ۱۹۳۷ این طراحی تغییر کرد. این تغییر ابتکاری از یک دانشجو به نام “آل موئن” بود. یک روز او شیرآب را باز کرد تا دستان خود را بشوید اما دستش با آب خروجی از علم آب گرم سوخت.این اتفاق ایده طراحی شیرآلات با یک علم خروجی آب (شیرآلات کلاسیک) را در ذهنش بوجود آورد.

اختراعات آل موئن در زمینه شیرآلات بهداشتی چه بودند؟

در بین سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ او شیرهای مختلفی را طراحی کرد: از شیرآب های دو دریچه تا شیرآب های استوانه ای. او سرانجام اولین شیر مخلوطش(شیرهایی شبیه به شیرآلات کلاسیک) را در اواخر ۱۹۴۷ فروخت. در سال ۱۹۵۹ ، شیرآب هایی که وی طراحی کرده بود در یک میلیون خانه در آمریکا استفاده و تقریباً در ۵۵ کشور جهان فروخته می شد. امروزه شیرآلات مخلوط کاملا شناخته شده هستند .جدا از طراحی شیرآب های مخلوط ، آل موئن نوآوری های دیگری هم در طول زندگی خود داشت. اختراعات او شامل کارتریج های قابل تعویض (به منظور حذف کردن واشرها) ، پرلاتورهای کنترل کننده جریان آب و … می شد.

در تاریخچه شیرآلات بهداشتی اولین شیرآب تک ضرب متعلق به چخ دوره ای بود؟

لندیز پری نیز در پی طراحی خلاقانه شیرآلات بهداشتی در سال ۱۹۴۵، اولین شیرآب تک ضرب (با دسته ربع گرد) را به منظور فراهم کردن امکان کنترل بهتر حجم آب خروجی طراحی کرد. این طراحی در سال ۱۹۵۲ به عنوان اختراع ثبت شد و برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ توسط شیرآلات دلتا (که امتیاز این اختراع را خریداری کرده بود) معرفی شد.

در تاریخچه شیرآلات بهداشتی دیسک‌های سرامیکی برای کنترل آب توسط چه کسی اختراع شد؟

تا دو دهه پس از آن ، ولورینگ برَس دیسک های سرامیکی برای کنترل آب را اختراع و ثبت کرد. برخلاف کارتریج‌های لاستیکی، دیسک های سرامیکی صیقلی بودند و میزان صافی آنها در نوارهای نازک اندازه گیری می شد. دیسک های سرامیکی بعلت مقاومتشان در برابر ساییدگی از کارتریج های لاستیکی دوام بیشتری داشتند و امکان کنترل بهتری را فراهم می کردند. امروزه این دیسک ها به طور گسترده ای در شیرآلات اهرمی استفاده می شوند.

شیرآلات الکترونیکی متعلق به چه دوره‌ای از تاریخچه شیرآلات بهداشتی می‌باشد؟

شیرآلات الکترونیکی دراوایل ۱۹۸۰ به منظور صرفه جویی درمصرف آب وبا توجه به بهداشتی بودنشان تولید و استفاده شدند. استفاده از شیرآلات الکترونیکی در سرویس های بهداشتی عمومی رایج شد زیرا نیازی نیست مصرف کننده هنگام باز کردن شیر آن را لمس کند و کافی است که دست خود  را مقابل سنسور(حسگر) های تعبیه شده در شیر قرار دهد و آب جاری شود. به همین دلیل شیرهای الکترونیکی(چشمی) از شیرهای دیگر بهداشتی ترهستند.

شرکت شیر آلات بهداشتی سهند

شرکت شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر با بیش از بیست سال سابقه در امر تولید، تحت نام تجاری سهند ، امروز از پیشتازان عرصه تولید در کشور ایران است . مجموعه سهند به واسطه تلاش مجدانه متخصصان و مهندسان نخبه همواره در کسب افتخارات، اولین صنعت خود بوده است .

شیرآلات بهداشتی سهند دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE )

با توجه به تاثیر شیرآلات‌بهداشتی در سلامت مردم ، شیرآلات سهند افتخار دارد اولین دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE ) و بزرگترین صادرکننده بهترین شیرآلات‌بهداشتی ساختمان و شیرآلات بهداشتی لاکچری در چندین سال اخیر باشد و توانسته است در دو سال  پیاپی ، تنها دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در صنعت شیرآلات بهداشتی ساختمان باشد که این مهم بیانگر تمرکز و توجه این مجموعه بر کیفیت تولیدات و خدمات مضاعفی است که به مصرف کنندگان عزیزش پیشکش می دارد .

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]