دلایل اصلی هرز شدن شیر آب

دلایل اصلی هرز شدن شیر آب

دلایل اصلی هرز شدن شیر آب چیست؟

آیا می دانید دلایل اصلی هرز شدن شیر آب شامل چه مواردی می باشد؟ ما در این مقاله از وب‌سایت فروش شیرآلات بهداشتی استاندارد سهند قصد داریم پاسخ این‌سوال را به‌طور کامل ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. هرزشدن شیر آب یا شل شدن دسته اهرمی شیر علت های مختلفی دارد که از شل بودن مهره کارتریج و خرابی کارتریج تا اشکال در محفظه قرار گرفتن کارتریج گسترده است. در این مقاله انواع علت هرز شدن شیر آب و مراحل قدم به قدم تعمیر آن بررسی شده است.

هرز شدن شیر آب (شل شدن دسته اهرمی شیرآلات بهداشتی)

بعضی اوقات ممکن است دسته اهرمی شیرآلات بیش از حد روان و شل حرکت کند. در این حالت زمانی که آب را باز می کنید، دسته شیر کم کم به جای اولیه خود بر می گردد و شیر به صورت خودکار بسته می شود. چنین مشکلی اصطلاحاً هرز شدن شیر آب نام دارد و بسیار آزاردهنده است! خبر خوب اینکه با یافتن علت هرز شدن شیر آب، می توانید شیر اهرمی خود را تعمیر کنید.

دلایل عمده شل شدن دسته اهرمی شیرآلات بهداشتی

هرز شدن شیر آب یکی از مشکلاتی است که ممکن است در شیرآلات اهرمی پیش بیاید. در صورتی که ابزار مناسب و کمی دقت و حوصله داشته باشید، می توانید خودتان این مشکل را در خانه حل کنید. علت هرز شدن شیر آب یا شل شدن دسته اهرمی می تواند یک یا تمام موارد زیر باشد:

  • شل بسته شدن بیش از حد مهره کارتریج
  • خرابی کارتریج
  • اشکال در تراشکاری محل قرار گرفتن کارتریج در داخل شیرآلات
  • دسته اهرمی بیش از حد سنگین و نامتعارف

نقش مهره کارتریج در شل شدن دسته شیر اهرمی

کارتریج شیر اهرمی در واقع مرکز تنظیم دما و فشار جریان آب خروجی است. این قطعه در ساختار خود دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بند شده اند. هر یک از این دو سطح دارای سه مجرا (دو مجرای ورودی و یک مجرای خروجی) هستند. این سطوح که در حالت عادی بر روی یکدیگر منطبق نیستند و به جریان آب اجازه ورود و خروج نمی دهند. با باز کردن شیر و انطباق این مجراها آب سرد و یا گرم ابتدا از دو مجرای ورودی کارتریج وارد این قطعه می شود؛ سپس از مجرای سوم که مربوط به آب خروجی به سمت علمک یا شلنگ توالت است، از کارتریج خارج می شود. دسته کارتریج به دسته شیر اهرمی متصل است. میزان ورودی هر یک از دو جریان آب سرد و گرم به واسطه حرکت دادن دسته اهرمی توسط کاربران تعیین می شود. هر چه آب‌سرد و یا گرم ورودی به کارتریج به نسبت دیگری بیشتر باشد، جریان‌خروجی سردتر و یا گرم‌تر می‌شود.

شرکت شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر

شرکت شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر با بیش از بیست سال سابقه در امر تولید، تحت نام تجاری سهند ، امروز از پیشتازان عرصه تولید در کشور ایران است . مجموعه سهند به واسطه تلاش مجدانه متخصصان و مهندسان نخبه همواره در کسب افتخارات، اولین صنعت خود بوده است .

شیرآلات بهداشتی‌سهند دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE )

با توجه به تاثیر شیرآلات‌بهداشتی در سلامت مردم ، شیرآلات سهند افتخار دارد اولین دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE ) و بزرگترین صادرکننده بهترین شیرآلات‌بهداشتی ساختمان و شیرآلات بهداشتی لاکچری در چندین سال اخیر باشد و توانسته است در دو سال  پیاپی ، تنها دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در صنعت شیرآلات بهداشتی ساختمان باشد که این مهم بیانگر تمرکز و توجه این مجموعه بر کیفیت تولیدات و خدمات مضاعفی است که به مصرف کنندگان عزیزش پیشکش می دارد .

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]