شیرآلات آب هوشمند چیست + 5 کاربرد آن

شیرآلات آب هوشمند چیست + ۵ کاربرد آن

شیرآلات آب هوشمند چیست: شیرآلات آب هوشمند در کاربردهای تجاری و صنعتی برای کنترل جریان یا فشار آب مورد استفاده قرار می گیرند. شیرآلات هوشمند برای اطمینان از سرویس آب بدون وقفه در مواقع اضطراری، حفظ سطح مایع ثابت در مخازن، کاهش خودکار فشار بالای آب بالادست به فشار ثابت پایین دست و برای اهداف دیگر استفاده می شود.

شیرآلات هوشمند در دسته شیرآلات لوکس به حساب می اید که امروزه با توجه به اهمیت سطح بالای بهداشتی بسیار رایج شده اند. شیرآلات آب هوشمند در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع گوناگونی تولید و طراحی می شوند.

در بسیاری از هتل ها، سازمان ها، بیمارستان ها، شرکت ها و منازل شاهد استفاده از شیرآلات چشمی دار و شیرآلات هوشمند هستیم. یکی از دلایل که از این نوع شیرآلات استفاده می شود این است که ای سیستم ها در مصرف اب صرفه جویی ۵۰ تا ۷۰ درصدی می کنند.

منظور از شیرآلات آب هوشمند چیست

شیرآلات آب هوشمند چیست: شیرآلات هوشمند طبق ارسال و دریافت سیگنال مادون قرمز آب را به جریان می اندازند. در زمان استفاده از این نوع شیرآلات، باید دست خود را در زیر سنسورهای مادون قرمز آن ها قرار دهید تا آب به جریان بیفتد. بعد از جاری شدن آب، طبق زمانبندی معینی بدون هیچگونه تماسی، جریان آب قطع می شود.

به همین دلیل استفاده از شیرآلات آب هوشمند کمک بزرگی در صرفه جویی مصرف آب می کند. حال اگر دستی یا جسمی به صورت دائم در مقابل سنسور قرار بگیرد سنسورهای شیرآلات هوشمند در مدت زمان معینی، اتوماتیک وار جریان آب را قطع می کند.

یکی از تکنولوژی های جدیدی که در برخی از انواع شیرآلات آب هوشمند وجود دارد، استفاده از ابزاری به نام پلاتور است. پلاتور موجود در داخل شیرآلات چشمی موجب ترکیب هوا، داخل آب می شود و آب را به صورت حبابی به جریان می اندازد.

شیرآلات چشمی چه ویژگی هایی دارند

شیرآلات آب هوشمند چیست: سنسور شیرآلات چشمی قابل برنامه ریزی است. برخی از انواع شیرآلات هوشمند نمایشگر هشدار اتمام باتری دارند. شیرآلات چشمی این قابلیت را دارند که با استفاده از باتری و برق به صورت همزمان نیز کار کنند. به همین دلیل این شیرآلات در هنگام قطع برق نیز بهترین گزینه به حساب می آیند. پیشنهاد می‌شود مقاله جذاب ۱۰ مدل شیرآلات لوکس آشپزخانه ایرانی را مطالعه کنید.

شیرآلات چشمی روشویی حمام و سرویش بهداشتی

شیرآلات هوشمند در حمام و سرویس بهداشتی کاربردهای متنوعی دارند. استفاده از شیرآلات هوشمند در این نوع مکان ها با مزایای خوبی همراه است. از جمله این مزایا این است که در هنگام شستشوی دست، صورت و همچنین در زمان مسواک زدن در مصرف آب نهایت صرفه جویی انجام می گیرد.

همچنین در زمانی که دست هایتان به مایع تمیزکننده آغشته می کنید بدون لمس شیر، می توانید جریان آب را قطع کنید.

شیرآلات هوشمند آب آشپزخانه

شیرآلات آب هوشمند چیست: امروزه استفاده از شیرآلات آب هوشمند در آشپزخانه بسیار رایج است. به این دلیل که کاربردهای این شیرآلات چشمی در هنگام شست و شوی ظروف بیشتر به چشم می اید. استفاده از این مدل شیرآلات در هنگام شستشوی ظروف می تواند صرفه جویی زیادی در مصرف اب کند.

کاربردهای مصرف شیرآلات آب هوشمند

از شیرآلات هوشمند در مکان های متنوعی در منزل می توان استفاده کرد. مدل های مختلف این شیرآلات را می توانید به راحتی در بازار خریداری کنید. در ادامه کاربردهای این شیرآلات را بررسی می کنیم.

شیرآلات هوشمند سرویس بهداشتی

شیرآلات آب هوشمند چیست: شیرآلات هوشمند در سرویس های بهداشتی از کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند که این امر به سلیقه افراد بستگی دارد. در سرویس بهداشتی های عمومی استفاده از این نوع شیرآلات رایج تر است.  امروزه استفاده از شیرآلات چشمی مخصوصا در منازل مسکونی طرفدار زیادی پیدا کرده است، اما برای انتخاب بین انواع شیرآلات هوشمند باید دقت بسیاری کنید. زیرا اگر شیرآلات خریداری شده کیفیت مطلوبی نداشته باشد، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

چرا شیرآلات هوشمند آب خریداری کنیم؟

شیرآلات آب هوشمند چیست: شیرآلات هوشمند سهند فضای شما را زیباتر و سالم تر نگه خواهند داشت. زمانی که دست هایتان آلوده است و به سینک نیاز دارید چه اقدامی می کنید؟  ویژگی هایی مانند تشخیص نشت و تایمرهای خاموش شدن اتوماتیک، شیرآلات هوشمند را به یک انتخابی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

این نوع شیرآلات به حفظ آب در اطراف خانه کمک شایانی می کنند که برای محیط زیست نیز مفید هستند. شیرآلات چشمی مانند سایر دستگاه هوشمندی که در خانه شماست، به فناوری مجهز است که کمک می کند که زندگی شما را آسان تر یا کارآمدتر کند.

انواع شیرآلات آب هوشمند

امروزه سه طبقه بندی مختلف از شیرآلات اب هوشمند در بازار وجود دارد. از جمله این طبقات می توان به هندزفری، دیجیتال و ترکیبی اشاره کرد. اولین مورد این شیرآلات، سیستم های خانگی هستند که حسگرهای IR  کوچکی دارند که با تشخیص حرکت در سینک، جریان آب را باز می کنند و بعد از برداشتن دستانتان بسته می شوند.

شیرآلات آب هوشمند چیست: اگر فقط قصد دارید روشی برای تمیز نگهداری خانواده و دست‌ ها پیدا کنید، خرید این نوع شیرآلات بهتری راهکار است. بعد از آن شیرآلات دیجیتالی هستند که نسل جدید بوده که دمای دقیق آب در حال حاضر و تنظیم بر اساس آن بسته به ترجیح شخصی شما را از طریق نمایشگرهای دیجیتال نشان می دهد. پیشنهاد می‌شود: شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند 

شیرآلات ترکیبی به‌ طور قابل‌ توجهی گران‌ ترین مدل ‌به حساب می اید. این شیرآلات با ترکیب سهولت استفاده در مدل‌ های هندزفری با راندمان سنج دیجیتال، به طور مستقل در مصرف آب صرفه‌ جویی می کنند.

انتقال و کنترل آب با شیرآلات چشمی

شیرآلات آب هوشمند چیست: استفاده از شیرآلات آب هوشمند تنها برای باز و بسته کردن خودکار آب اهمیت ندارند، بلکه آن ها قابلیت کنترل آب را نیز برخوردار هستند. این مدل میزان مشخصی آب را عرضه می کند. علاوه بر این سیستم بطور بصری مصرف را درک می کند.

با تنظیم مقدار مشخص آب توسط این سیستم، دیگر نیازی به اندازه گیری چشمی میزان مصرف نیست. برخی از انواع شیرآلات آب هوشمند نیز در بازار موجود هستند که زمانبندی مشخصی برای قطع کردن جریان اب دارد، به این معنی که جریان آب را در زمان ۲ دقیقه قطع می کنند.

مزایای برجسته شیرآلات چشمی

شیرآلات آب هوشمند چیست: یکی از مزایای منحصر به فرد شیرآلات آب هوشمند کنترل بهتر کیفیت آب است. در حال حاضر شما قادر خواهید بود روی تمام شیرآلات معمولی فیلتر نصب کنید، اما شیرآلات چشمی چند قدم جلوتر رفته اند. در واقع شیرآلات اب هوشمند نیز از همان سیستم فیلتر آب استفاده می کند.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]