آموزش و راهنمای نصب انواع شیر توکار

آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار

شیرآلات ساختمانی در یک تقسیم بندی کلی به دو بخش شیرآلات توکار و شیرآلات روکار تقسیم می‌شود. اگر مهندس معمار و یا یک استادکار ساده برای ساختن ساختمان هستید حتما لازم است اطلاعات لازم جهت نصب شیرآلات, اعم از شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات قسمت‌های بهداشتی منزل مانند حمام و سرویس بهداشتی و سایر نقاط ساختمان را داشته باشید.  قرار است در این مقاله با آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار در منزل و ساختمان آشنا شویم.

مکان‌ها و بناهای ساختمانی و بطور ویژه، منازل مسکونی نیازمند تجهیزات و متریال هایی است که به غیر از فوندانسیون و اسکلت ساختمانی لازم است در بخش‌های تکمیلی منزل جاگذاری شود؛ با نصب یکایک آن متریال های ریز و درشت، بنا پایانکار گرفته و قابلیت سکونت و استقرار را می یابد. از جمله بخش‌های منزل که قطعا بدون آن‌ها استفاده از بنا ممکن نیست وجود لوله کشی‌های آب و فاضلاب و همچنین نصب شیرآلات در بخش‌های ساختمانی می‌باشد.

توجه به برخی نکات در انتخاب شیرآلات توکار

از یک سو باید دانست که شیرآلات اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی از هم دارند. همچنین هریک از شیرآلات، مخصوص همان بخش از ساختمان هستند. بطور مثال شیرآلات آشپزخانه از نظر ظواهر و حتی نحوه کارکرد با شیرآلات سرویس های بهداشتی متفاوت است.

برای اینکه سیستم آب رسانی در سایر نقاط ساختمان زود به زود دچار اختلال نشود، باید حتما توجه داشت تا از  بهترین شیرآلات بهداشتی استفاه نمود. از جمله نکات مهم در روش صحیح و آموزش و راهنمای نصب انواع شیر توکار، باید توجه داشت که مثلا در سرویس بهداشتی ابتدا مشخص شود آیا سرویس بهداشتی ایرانی است و یا فرنگی؟ اگر توالت خانه قرار شد فرنگی باشد آنگاه حتی نوع شیرآلات توالت فرنگی وال هنگ با نوع پایه دار آن نیز متفاوت است.

نکته مهم دیگر اینکه لازمه نصب بهترین شیرآلات بهداشتی این است که از ابتدا لوله کشی ها اعم از سرویس ها و یا آشپزخانه در زیر کاشی کاری از قبل صورت گرفته باشد.

آموزش و راهنمای  نصب انواع شیر توکار به بهترین روش

آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار به بهترین روش

برای اینکه این کار را درست انجام دهیم باید اجزاء و ابزار شیر آلات را خوب بشناسیم. اجزاء شیر آلات از جمله لوله ها، مغزی، زانویی، لنگی، کاور، واشر، مهره و … که هرکدام با وجود کوچک بودن نقش مهمی دارند. در توضیحی دقیق تر بطور مثال، مغزی شیر توکار اگرچه بخاطر تولید از کارخانه‌های مختلف شکل متفاوتی دارد، اما روش نصب همه آن‌ها یکی است. همچنین نصب لوله های آب گرم و سرد یک قانون نانوشته دارد؛ بدین صورت که همیشه آب سرد را در سمت راست و آب گرم را در سمت چپ به مغزی وصل مینمایند.

لوله‌های اتصال آب که به شیر و مغزی نصب میشود لازم است به کمک بست های پلاستیکی کاملا فیکس شود و هیچ درزی نداشته باشد. در قسمت دیگر، اتصال شیر و زانو باید در یک امتداد باشد تا مسیر آب در مسیر درست خود قرار گیرد. یک نکته مهم دیگر، حفظ تراز درپوش ها در طول کار و نیز در طول کاشیکاری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کاربرد شیرآلات چشمی دار برای کودکان

انواع و ویژگی های شیر توکار و شیرآلات آشپزخانه

در روند آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار، باید توجه کنیم که اندازه و فاصله زیرکاری های لوله کشی هر بخش تا مکان دقیقی که قرار است شیرآلات نصب باشد حتما استاندارد و دقیق محاسبه شود.

بطور مثال در بخش شیر آلات بهداشتی، در توالت ایرانی فاصله نصب توالت تا مکان دقیقی که شیرآلات قرار است نصب شود باید حتما ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.اندازه شیر سرویس بهداشتی نیز حتما باید ۳۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.

اندازه و مقیاس های مذکور در خصوص توالت فرنگی و بویژه توالت فرنگی پایه دار یا مدل وال هنگ کاملا فرق میکند.

در خصوص نصب شیر آلات آشپزخانه و ظرفشویی نیز لازم است مغزی شیر در ارتفاع ۸۵ سانتی متر از کف محاسبه شود. با توجه به این ارتفاع کفسازی لازم است بین ۹۵ تا ۱۰۰ سانتی مهر مغزی توکار شیر روشویی آشپزخانه به دیوار بصورت تراز نصب شود.که همگی به دقت و مهارت نیاز دارد.

انتخاب شیر آلات توکار منزل با قیمت مناسب

انتخاب شیر آلات توکار منزل با قیمت مناسب

اگر قرار است آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار را به خوبی یاد بگیریم باید بهترین شیرآلات بهداشتی را از نظر کیفیت، دوام، کارایی و برندهای معتبر خوب بشناسیم.

قیمت نیز در این مسئله با توجه به کیفیت کار بسیار حائز اهمیت است. پس لازم است تمامی ابزار شیر آلات را از یک هایپر مصالح ساختمانی معتبر پرس و جو کنیم تا شیرآلات بهداشتی ارزان خریداری نمائیم.

یکی از برندهای بسیار پرطرفدار در متریال های ساختمانی، شیرآلات بهداشتی سهند می‌باشد؛ که هم از مقوله استاندارد و کیفیت برخوردار است و هم آیتم‌های قیمت مناسب و ویژگی شیرآلات بهداشتی ارزان را دارا می‌باشد.

همچنین شیر آلات بهداشتی سهند دارای گارانتی بوده و از نما و زیبایی لازم برخوردار است؛ که این خود نشاندهنده مرغوبیت این کالا است.

ویژگی دیگر در آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار، اطلاع از استانداردهایی همچون مصرف بهینه آب و دوری از هدر رفتگی و اصراف، آن هم بدون کاهش فشار آب در یک شیرآلات مرغوب می‌باشد.

برندهای مرغوب شیرآلات بهداشتی منزل

همانطور که اشاره شد با توجه به تاثیر بسیار بالایی که زیبایی شیر آلات در زیبا و لوکس نشان دادن منزل دارد، لازم است انتخاب این بخش از متریال ساختمانی را جدی بگیریم و از برندهای معتبر که دارای تنوع و طراحی جدید و به روز هستند استفاده نمائیم.

شیرآلات بهداشتی سهند از جمله کارخانجاتی است که سال‌هاست در زمینه کیفیت و زیبایی صنعت شیرآلات با توجه به مدرنترین طراحی‌های روز دنیا در حال فعالیت است.

شیرآلات بهداشتی سهند علاوه بر اینکه از نظر قیمت در دسته شیرآلات بهداشتی ارزان قرار می‌گیرد، از چند رنگ مسی، طلایی، نقره ای، مشکی و… برخوردار بوده و یک تولید ملی ایرانی درجه یک محسوب می‌شود که به مرحله صادرات نیز رسیده است.

کیفیت و مقاومت آبکاری، ماندگاری شیرآلات بهداشتی سهند، و قدرت افزایش فشار آب بالای این برند دو ویژگی مهم است که سال‌هاست آن را در راس لیست خرید مهندسان ساختمانی قرار داده است.

جمع بندی و ضرورت دانش نصب شیرآلات ساختمانی

با توجه به طرح‌هاي جدیدی که از مصالح ساختمانی و تنوع در شیرآلات بهداشتی که هر روز وارد بازار می‌شود، لازم است آگاهی نسبت به این موضوع نیز برای مهندسان و متصدیان امر به روز شود. عدم آگاهی از آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار، موجب می‌شود که کیفیت کار تحت الشعاع قرار گرفته و هزینه کرد مجدد به دنبال آرود.

همچنین شناخت از هر یک از قطعات شیرآلات کمک می‌کند تا نصب آن قطعه سریعترانجام پذیرد و در صورت اختلال در آبرسانی دقیقا به همان نقطه مربوطه توجه شود.

از سوی دیگر اطلاع از برندهای پر طرفدار و معتبر کمک میکند تا کالای خوب و مرغوب را با قیمت مناسب و ارزان خریداری نماییم. توجه به زیبایی و تنوع طرح نیز از جمله نکات مهمی است که در شیرآلات، بخصوص در قسمت آشپزخانه موجب زیبایی آن ساختمان خواهد شد.

به مطالعه ادامه دهید: تاثیر آب بر عمر شیرآلات ساختمانی

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]