روش صحیح برای تمیز کردن و درخشندگی شیرالات بهداشتی سهند

تمیز کردن شیرآلات با استفاده از شوینده‌های شیمیایی قابل انجام نیست. به دلیل این که مواد شوینده شیمایی مانند وایتکس و جوهرنمک باعث تغییر رنگ و خراب شدن آبکاری برخی شیرآلات می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از مواد طبیعی که اتفاقا قابل دسترس هم هستند استفاده کنید. طبق روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم می‌توانید تمیز کننده‌ی دلخواه خود را بر اساس مواد موجود در منزل انتخاب کنید .

تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ساده‌ترین و موثرترین ماده برای تمیز کردن شیرآلات، سینک، اجاق گاز و سایر تجهیزات خانه و آشپزخانه است. برای استفاده از جوش شیرین روی شیرآلات دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

مخلوط ۱/۴ فنجان جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری آب گرم در یک کاسه شیشه‌ای ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاید. اگر مخلوط بیش از حد آب دارد، مقداری جوش شیرین اضافه کنید و اگر بیش از حد سفت باشد، چند قطره آب اضافه کنید.

خمیر به دست آمده را با استفاده از اسفنج، پارچه یا مسواکی نرم بر روی شیرآلات بمالید. این کار را ادامه دهید و تمام سطوح و گوشه‌ها را با استفاده از مسواک آغشته به خمیر تمیز کنید. مراقب باشید که از اجسام زبر و سفت مانند سیم ظرفشویی برای این کار استفاده نکنید. حتی اگر قصد استفاده از مسواک برای تمیز کردن شیرآلات را دارید حتما چک کنید که مسواکتان کاملا نرم باشد. تا باعث ایجاد خش روی شیر نشود.

شیرآلات را با آب سرد بشویید و سپس به کمک پارچه‌ای تمیز، سطوح را خشک کنید. حالا خواهید دید که شیرآلات شما چقدر تمیز و درخشان شده‌اند .

۲- سرکه خانگی :

تمیز کردن شیرآلات با سرکه از موثرترین روش‌ها است اما حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا اثر نهایی خود را بر روی شیرالات  بگذارد. برای استفاده از سرکه مراحل زیر را طی کنید:

از نسبت برابر سرکه و آب استفاده کنید، هر دوی این مواد را داخل ظرفی شیشه‌ای ریخته و مخلوط کنید. برای بیشتر شیرآلات ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از سرکه و آب (۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر) کفایت می‌کند.

 مرحله اول : پارچه‌ای تمیز را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و آن را بر روی همه قسمت‌های شیرآلات بکشید. اجازه بدهید پارچه آغشته به مخلوط آب و سرکه به مدت یک ساعت بر روی سطوح شیرآلات باقی بماند..

مرحله دوم :  بعد از یک ساعت با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خشک، شروع به تمیز کردن سطوح کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش بر روی شیرآلات، اسفنج را خیلی سفت نکشید.

اگر مدت زیادی است که شیرآلات خانه را تمیز نکرده‌اید توصیه می‌کنیم مراحل ۲ و ۳ را مجدد انجام دهید و پارچه آغشته به آب و سرکه را به مدت یک ساعت دیگر روی شیرآلات قرار دهید.

در پایان، با پارچه تمیزی شروع به خشک کردن سطوح شیرآلات کنید.نکته: سرکه برای تمیز کردن شیرآلات کروم و طلا عالی است. اما دقت کنید برای شیرآلات قدیمی آهن و نیکل از این ماده استفاده نکنید.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]