مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی

مقایسه شیرالات چشمی با شیرالات اهرمی باید برای اکثر افراد کاملا روشن شود. شیرآلات اهرمی یک دستگاه ساده نصب شده در سیستم های لوله کشی است که قطع سریع و آسان جریان مایع، گاز یا دوغاب را از طریق سیستم لوله کشی فراهم می کند.

اهرم جزء خارجی شیر است که به موقعیت عمود بر لوله منتقل می شود تا شیر کاملا بسته شود. خود شیر در واقع یک شیر توپی است. تمام سیستم های لوله کشی برای تنظیم جریان از طریق اجزای آن به شیرآلاتی نیاز دارند.

علاوه بر دریچه هایی که جریان را از سیستم کنترل می کنند، اکثر سیستم های لوله کشی دارای تعدادی شیرآلات هستند که جریان را در داخل سیستم تنظیم می کنند. در یک سیستم لوله کشی معمولی خانگی، یکی از دلایل اصلی چنین شیرآلاتی، تسهیل کار تعمیر و نگهداری سیستم است.

در ادامه با شیرالات چشمی و سایر انواع سیستم لوله کشی اشنا خواهید شد.

دقیق ترین مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اهرمی وسیله ای تمام مکانیکی که به کمک بدنه ای با جنس های مختلف استیلف کروم و پلاستیک ساخته و تولید می شود. در این مدل شیر آلات آب سرد، آب گرم و میزان باز بودن شیر از طریق یک کارتریج که درون شیر قرار دارد کنترل می شود.

شیر آلات اهرمی از پرلاتور با مخلوط آب و هوا برخوردار است. همچنین با قابلیت باز و بسته شدن نسبت به سایر شیر آلات بهترین گزینه به حساب می آیند. این نوع شیرآلات در مصرف آب صرفه جوئی زیادی می کنند.

شیرالات چشمی گزینه ای عالی برای رعایت بهداشت و بهینه سازی مصرف آب به حساب می اید. این نوع سیستم لوله کشی به دلیل وابستگی به سنسور و برد الکترونیکی نیاز به نگهداری دقیق و استفاده از فیوز حفاظت از جان برای برق شهری و همچنین استفاده از صافی درورودی شیر آلات چشمی نیاز دارد.

شیرالات چشمی چیست

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: امروزه بهداشت و بهینه سازی مصرف آب در ساختمان های عمومی و اداری در اولویت قرار دارد. با توجه به گران بودن شیرالات چشمی، اما این نوع سیستم ها سرمایه گذاری مهمی در بهینه سازی مصرف آب هستند. شیر الات چشمی در انواع و کاربردهای متفاوتی ساخته می شود.

این نوع شیرالات ظرفشویی و ساختمان شما را زیبا و شیک تر خواهند کرد. آن‌ ها می‌ توانند استفاده از سینک ظرفشویی را نیز برای شما راحت‌ تر کنند. اگر قصد دارید شیر آشپزخانه خود را به روز و شیک کنید، شیرالات چشمی گزینه‌ مناسبی برای شما هستند.

پیشنهاد می شود: انواع شیرآلات بهداشتی ارزان و لوکس در ایران

شیرآلات اهرمی چیست

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اهرمی از رایج ترین سیستم لوله کشی به حساب می اید. شیرآلات اهرمی نسل جدیدی از شیرآلات است که علاوه بر سهولت عملکرد، کاربرد و دوام بیشتری نسبت به شیرآلات کلاسیک برخوردار است. امروزه این نوع شیرآلات به دلیل زیبایی و قابلیت آن ‌ها در صرفه جویی در آب و مقاومت آن در برابر خرابی رواج و طرفدار بیشتری پیدا کرده اند.

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اهرمی بر خلاف سایر شیرالات ها دارای دو دستگیره هستند. این شیرالات تنها یک اهرم کنترل جریان آب دارد. با بالا بردن اهرم شیر، آب به جریان می افتد و با پایین آوردن آن بسته می‌ شود. چرخاندن اهرم به سمت چپ، باعث گرم شدن آب و چرخاندن آن به سمت راست آب را سرد می کند.

منظور از شیرآلات اتوماتیک چیست

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اتوماتیک، شیرهای ویژه ای به حساب می ایند که محرک هایی دارند که می توانند توسط سنسورهای دما یا جریان کنترل شوند. سوپاپ ها توسط سیگنال های الکتریکی، هیدرولیکی یا پنوماتیکی از سنسورها محافظت می شوند.

برای کنترل دقیق جریان اب، می ‌توان شیرها را به ‌صورت باز، بسته یا هر نقطه ‌ای تنظیم کرد. کاربردهای این شیرآلات اتوماتیک شامل تصفیه خانه های آب، ساختمان های چند طبقه، برج های ذخیره آب است.

شیرهای خودکار به ویژه برای کنترل جریان در سیستم های لوله کشی که نیاز به کنترل دقیق یا خاموش کردن اضطراری ایمن دارند، ارزشمند است.

پیشنهاد می‌شود: آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست

استفاده از محرک‌ های سوپاپ خودکار بر جنبه ‌های مختلف تولید و اشکال مختلف پردازش تأثیر می ‌گذارد که ممکن است شامل مواد خطرناک، نفت و گاز، مواد شیمیایی، غذا و نوشیدنی و غیره باشد.

نحوه عملکرد شیرآلات اهرمی

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اهرمی بر خلاف سایر شیرآلات که دو دسته برای کنترل جریان و دمای آب دارند، تنها از یک اهرم برخوردار است. در این نوع شیرآلات دو جریان آب سرد و گرم از لوله به مرکز شیر منتقل می شود و از قطعه‌ ای به نام کارتریج عبور می ‌کنند.

دسته کارتریج در درون شیرآلات اهرمی به وسیله دسته شیر اهرمی کنترل می‌ شود و دو سطح سرامیکی آب بندی شده، سه مجرای جداگانه دارند که یکی ورودی آب سرد، دیگری ورودی آب گرم و سومی خروجی آب به سمت است.

شیرالات اهرمی نسبت به سایر شیرآلات اجزا و قطعات کوچک ‌تر و بیشتری برخوردار هستند. در واقع شیرآلات اهرمی نسبت به سایر شیرالات ساختار پیچیده تری دارند.

در شیر ظرفشویی با استفاده از شیرآلات اهرمی به سادگی ورودی و خروجی آب را تنظیم می کنید و همچنین میزان فشار آب گرم یا آب سرد به سادگی قابل تنظیم است.

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: شیرآلات اتوماتیک به دو دسته شیرالات چشمی و شیرالات لمسی تقسیم بندی می ‌شوند. دسته بندی خاصی در بین شیرآلات چشمی وجود ندارد. زیرا عملکرد آن‌ ها یکسان است و تنها تفاوت در این شیرآلات در نوع حسگر آن‌هاست.

می ‌توان این شیرآلات را بر اساس حسگر الکترونیکی آن‌ ها بررسی کرد. شیرالات چشمی طبق تقسیم ‌بندی حسگر به دو دسته نسل قدیمی و نسل جدید تقسیم می ‌شوند. در اولین نسل تولید شده از این نوع شیرها در آن‌ ها از حسگرهای نوری برای قطع و وصل آب استفاده می‌ کردند که نواقص و مشکلاتی داشت.

از جمله مزایای این  شیرالات می ‌توان به تاثیر گذاری نور محیط بر حسگر اشاره کنیم. سازندگان شیرهای چشمی بعد از برخورد با مشکلات، دست به ساخت سری دوم این شیرالات زدند که کاربرد و طول عمر بهتر و بالاتری دارد.

پیشنهاد می‌شود: انواع شیرآلات بهداشتی ارزان و لوکس در ایران

چرا از شیرالات چشمی استفاده کنیم

مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی: برای مقایسه و دانستن قیمت شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی باید به کاربرد این شیرالات توجه کرد. استفاده از این نوع شیرآلات از هر نظر به صرفه است. در واقع همین مزایای شیر آب چشمی است که اهمیت استفاده از آن را بالا می‌ برد. کاربردهای شیرالات چشمی به نسبت دیگر شیرالات بسیار بیشتر است.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]