هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن

شیرآلات یکسری قطعات مهم در تمام منازل هستند که از آن‌ها استفاده‌های فراوانی در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و موارد دیگر می‌شود. با توجه به این‌که شیرآلات از مهم‌ترین بخش‌های تأسیسات در خانه و آشپزخانه به شمار می‌آید به‌ همین دلیل بهتر است که در نگهداری ‌داری آن و یا جلوگیری از هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن اقدامات لازم صورت گیرد.

با توجه به این‌که هدف از استفاده از شیرآلات این است که فشار آب را تنظیم کند و از فوران کردن آب جلوگیری کند اما گاهی ممکن است که خود شیرآلات دچار مشکلاتی شود و از کارکرد خود عقب بمانند یکی از مشکلات بسیار مهمی که برای شیرآلات ممکن است رخ دهد هرز شدن آن است.

البته در صورتی‌که در هنگام خرید شیرآلات از بهترین شیرآلات بهداشتی استفاده شود طول عمر آن افزایش خواهد یافت و در طی مدت زمان طولانی می‌توان از آن استفاده کنید. شیرآلات بهداشتی سهند جز بهترین شیرآلاتی می‌باشد که می‌توان به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

هرز شدن شیرآلات

با توجه به کاربرد بسیار زیادی شیرآلات بهتر است که در نگه‌داری و تعمیر کردن آن دقت لازم را کرد زیرا ممکن است که کاربرد لازم را نداشته باشد. یکی از مشکلات اساسی که برای شیرآلات ممکن است رخ دهد هرز شدن است. وقتی‌که شیرآلات دچار هرز شدن می‌شود دیگر نمی‌تواند به‌ خوبی آب را حفظ کند و از فوران کردن آن جلوگیری کند.

این نوع مشکل ممکن است در تمامی شیرآلات رخ دهد که ابتدا این مشکل در چکه کردن آب رویت می‌شود ولی امکان دارد که به مرور در فوران آب دیده شود. به‌ طور مثال می‌توان بیان کرد که وقتی‌که شیرآلات را تا انتها می‌بندیم آب به صورت چکه چکه جریان داشته باشد یا ممکن است به‌ صورت پرفشار ادامه داشته باشد در چنین مواردی شیرآلات دچار هرز شدگی شده‌ است. بنابراین بهتر است نسبت‌ به هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن اقدامات لازم صورت گیرد.

دلایل هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن

شیرآلات ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار هرز شدگی شود که از دلایل آن می‌توان به پایان یافتن عمر مفید آن اشاره کرد این مشکل ممکن است در شیرآلاتی که جنس آن‌ها از فلزات با استحکام کم‌تر است رخ دهد. عمر مفید این نوع شیرآلات حدود دو سال خواهد بود. البته هرز شدن ممکن است در اثر عوامل مختلفی نظیر استفاده نادرست رخ دهد که می‌توان به باز و بسته کردن نادرست شیرآلات اشاره کرد.

در چنین مواقعی می‌‌توان با کم‌تر باز و بسته کردن شیرآلات به افزایش عمر مفید شیرآلات کمک کرد. البته دلایل دیگری نظیر تغییر یافتن جریان مسیر آب از حالت آب گرم به آب سرد وجود دارد که در چنین مواردی شیرآلات می‌تواند استحکام خود را از دست بدهند. در صورتی‌که آب به مدت طولانی از یک مسیر حرکت کند در فلزات باعث ایجاد خوردگی می‌شود و در نهایت باعث هرز شدن شیرآلات شود  که این موارد در شیرآلات آشپزخانه بیشتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش و راهنمای نصب انواع شیرتوکار

تعمیر هرز شدن شیرآلات

هرز شدن شیرآلات ممکن است در قسمت هرزی اتفاق بیفتد که در چنین مواردی حتماً باید مغزی شیرآلات تعویض گردد. اولین کاری که برای تعویض کردن مغز شیرآلات باید انجام گرفت این است که جریان اصلی آب را باید بست این کار را می‌توان از قسمت قطعی شیر کل قسمت جریان آب خانه قطع کرد ولی در بعضی مواقع ممکن است که از طریق شیرهایی که بین شیر آب و یا شیر جریان اصلی آب وجود دارد اقدام به تعویض کرده بهترین روش حالت دوم است که می‌توان از طریق نزدیک‌ترین محلی که به شیر اصلی آب وجود دارد آت را بست.

در شیرآلاتی که از دو حالت آب گرم و سرد استفاده شود باید هر دو مسیر آب را قطع کرد و نمی‌توان به یکی از مسیرها اکتفا کرد. بعد از انجام این روش می‌توان نسبت‌ به هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن کارهای لازم  را انجام داد.

تعمیرات هرز شدگی شیرآلات

برای هرز شدن شیرآلات و تعمیر آن بهتر است مراحل زیر طی شود:

  1. بستن شیرآلات: در ابتدا باید نسبت‌ به بستن شیرآلات آب اقدام کرد.
  2. برداشتن قطعات جانبی شیرآلات: بعد از بستن شیرآلات نوبت برداشتن قطعات جانبی می‌رسد این کار را می‌توان با برداشتن پوشش‌ها یا بازکردن پیچ‌ها انجام داد.
  3. درآوردن مغزی: بعد از این‌که وسایلات جانبی شیرآلات را برداشت باید مغزی شیرآلات را درآورد در این مرحله باید مغزی که خریداری کرده‌اید را با مغزی قبلی مطابقت دهید بهتر است نسبت‌ به خرید شیرآلات باکیفیت اقدام کنید البته ممکن است قیمت شیرآلات باکیفیت اندکی بالا باشد. اما هر چه قیمت شیرآلات باکیفیت بالا باشد مسلماً کیفیت شیرآلات خریداری‌ شده هم بالا خواهد بود. در این صورت شیر آلات می‌تواند عمر بالایی داشته باشد‌. قیمت شیرآلات باکیفیت در صورتی‌که بالا باشد با استفاده طولانی‌ مدت جبران خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به شیرآلات بهداشتی سهند اشاره کرد.

قرار دادن مغزی در بهترین شیرآلات بهداشتی:

بعد از انجان تمام مراحل باید مغزی خریداری‌ شده برای بهترین شیرآلات بهداشتی را به‌ درستی در جای خود قرار داد و وسایل‌های جانبی که بر روی زمین باقی مانده‌اند را با دقت بسیار بالا در جای خود قرار داد. بهتر است در هنگام قرار دادن وسایل جانبی دقت لازم را کرد زیرا ممکن است یک قطعه را به‌ صورت کج در جای خود قرار داد در این صورت ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود. بعد از نصب کردن مغزی بهتر است که جریان آب را وصل کرد و بررسی کنید که آیا تعویض مغزی باعث شده‌ است که مشکل آب حل شود یا نه.

در صورتی‌که شیرآلات آشپزخانه دچار  هرز شدگی شده باشد و مشکلاتی در ادامه جریان آب رخ دهد می‌توان از طریق زیر نسبت‌ به تعویض مغزی آن اقدام کرد البته برای این‌که شیرآلات به صورت مکرر دچار هرز شدگی نشود بهتر است که از شیرآلات بهداشتی سهند استفاده کرد تا از خراب شدن مکرر آن جلوگیری کرد.

قیمت شیرآلات بهداشتی :

برای تهیه کردن انواع مختلفی از بهترین شیرآلات بهداشتی بهتر است که از فروشگاه‌های معتبر نسبت‌ به خرید اقدام کرد از جمله این فزوشگاه‌ها مجموعه سهند است که انواع  شیرآلات از جمله شیرآلات آشپزخانه را با بهترین قیمت و کیفیت بالا به فروش می‌رساند.

البته بهتر است قبل از خرید از این سایت قیمت شیرآلات بهداشتی را استعلام کرد چون قیمت شیرآلات همیشه ثابت نیست و ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر قیمت دهد بنابراین باید اطلاعات لازم از قبیل جنس شیرآلات، قیمت شیرآلات بهداشتی و موارد دیگر را بدست آورد.

به مطالعه ادامه دهید: کاربرد شیرآلات چشمی دار برای کودکان

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]