آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست؟ ?

آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست؟ ?

آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست؟ ما در این مقاله از وب سایت شیرآلات بهداشتی سهند قصد داریم توضیحاتی در این باره به شما ارائه دهیم. شیرآلات بهداشتی که ما در خانه‌­های خود استفاده می­‌کنیم جنس­‌های مختلفی دارند و در حقیقت یکی از تفاوت­‌های اساسی انواع شیرآلات در جنس مواد سازنده­‌ی آنها است. از طرفی دیگر علاوه بر جنس خود شیرآلات، جنس مواد آبکاری شیرآلات نیز بسیار مهم است و باید در انتخاب شما تاثیر داشته باشد.

آبکاری شیرآلات ساختمانی بسته به نوع آنها متفاوت بوده و براساس روش خاصی انجام می‌شود. شیرآلات طلایی، شیرآلات رزگلد، شیرآلات کروم و… هر کدام به نوبه خود باید با روش خاصی آبکاری شوند و به گونه‌ای خاص نیاز به مراقبت دارند. به همین منظور ابتدا باید با انواع آبکاری شیرآلات ساختمانی آشنا شد و سپس به سراغ آبکاری شیرآلات بهداشتی رفت.

ساختار کلی شیرآلات ساختمانی

به طور کلی شیرآلات بهداشتی ساختمانی دارای دو قسمت داخلی و خارجی هستند. قسمت داخلی شیرآلات بهداشتی معمولا از آلیاژ چدن و برنز ساخته شده است. در برخی شرایط ممکن است آنها را استیل نیز ببینید. ساختار قسمت خارجی شیرآلات ساختمانی بهداشتی معمولا از فلزهای مختلفی نظیر کروم، برنج، برنز، استیل یا مس است.

آبکاری شیرآلات بهداشتی ساختمانی با روکش کروم

روکش کروم رنگی نقره‌ای به شیرآلات بهداشتی می‌دهد. روی شیرآلات صیقلی شده و در حد ۶۵ درصد است. روکش کروم در مقابل تمامی گازها، مواد قلیایی و نمک‌ها به شدت مقاوم بوده و همین ویژگی آن باعث شده تا گزینه مناسبی برای روکش شیرآلات بهداشتی ساختمان باشد.

 روکش کروم

برای تمیز کردن سطح شیرآلات بهداشتی ساختمانی که روکش کروم دارند باید دقت کنید از اسید سولفوریک و اسید کلریدریک و سایر اسیدهای هالوژن‌دار استفاده نکنید زیرا غلظت و درجه حرارت‌ آنها روی کروم تاثیر می‌گذارد. به همین منظور جهت تمیز کردن این نوع شیرآلات بهترین روش سرکه رقیق شده با آب است. در این صورت شیرآلات کمترین آسیب را خواهند دید.

آبکاری شیرآلات بهداشتی ساختمانی با روکش برنج

آلیاژ برنج از دو فلز مس و روی است. در حقیقت نسبت این دو آلیاژ هستند که نوع برنج و نوع مصرف آن را مشخص می‌کنند. این فلز در شکل و رنگ‌های مختلف موجود بوده که هر یک کاربردهای خاص به خود را دارند. برنج در حالت معمول رنگ شبیه به طلا دارد و زرد رنگ است. پس می‌توان اینگونه بیان نمود که شیرآلات طلایی رنگ معمولا روکشی برنجی دارند. اگر جنس این شیرآلات طلایی باکیفیت باشند معمولا در برابر کدر شدن و اکسایش از خود مقاومت نشان می‌دهند.

شیرآلات ساختمانی طلایی معمولا جز شیرآلات لوکس به حساب می‌آیند. دلیل لوکس بودن این شیرآلات به دلیل روکش برنج آنهاست زیرا این روکش به نسبت کروم و نیکل گرانقیمت‌تر است. شیرآلات ساختمانی طلایی در دو نوع براق و طلایی مات در بازار موجود هستند که براساس سلیقه خود می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید.

آبکاری شیرآلات بهداشتی ساختمانی با روکش اپوکسی

روکش‌های اپوکسی ساختاری غیر فلزی دارند و دارای رنگ‌های مختلفی هستند. برخی از رنگ‌های آنها عبارتند از: بیسکوییتی، سفید، بادامی، سیاه و… . با استفاده از روکش‌های اپوکسی می‌توان رنگ شیرآلات ساختمانی را با رنگ کابینت‌ها ست کرد و این باعث لوکس‌تر شدن فضای خانه می‌شود. برخی از شیرآلات مشکی و طلایی با پوشش اپوکسی پوشانده‌ شده‌اند. امروزه این روکش‌ها بسیار کاربردی و محبوب هستند. یکی از مزیت‌های روکش‌های اپوکسی این است که چرک، اثرانگشت و لکه آب را به خود جذب نمی‌کند و می‌تواند با هر دکوراسیونی به راحتی هماهنگ گردد.

آبکاری شیرآلات بهداشتی ساختمانی با روکش برنز

انواع مختلفی برنز در بازار موجود است که از ترکیب‌های مختلفی به دست می‌آید. به عنوان مثال ترکیب مس با آلومینیوم، منگنز و فسفر. اما بهترین و معروف‌ترین برنز، برنز قلع‌دار است. این نوع برنز نسبت به برنج مقاومت بسیار بالایی دارد مخصوصا زمانی که به صورت سرد کار می‌شود.

شرکت سهند یکی از واردکننده‌های شیرآلات بهداشتی ساختمانی است. جهت مشاهده کامل و انتخاب شیرآلات بهداشتی ساختمانی و شیرآلات لوکس می‌توانید از سایت شرکت سهند دیدن بفرمایید. این شرکت شیرآلاتی با بهترین کیفیت و نوع آبکاری به کاربران ارائه می‌دهد. برای خرید می‌توانید از شرکت سهند اقدام کنید.

نقش آبکاری شیرآلات‌بهداشتی در تنوع شیرآلات

در حقیقت پیش از اینکه شما اقدام به خرید شیرآلات بهداشتی کنید. انواع شیرآلات در طی پروسه­‌ی ساخت آب کاری می­‌شوند و محصول کامل در فروشگاه­‌ها قرار می­‌گیرد. این آبکاری شیرآلات بهداشتی است که این میزان از تنوع در رنگ و حتی میزان تیرگی و روشنی رنگ محصول، مات یا براق بودن شیرآلات و … را مشخص می­‌کند و ما این میزان از تنوع را مدیون آبکاری شیرآلات هستیم.

آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست؟

شاید در گذشته یکی از مهم‌­ترین عوامل در انتخاب شیرآلات کارایی شیر و جنس شیر بوده ولی این روزها علاوه‌بر کارایی، رنگ و ظاهر شیرآلات نیز دارای اهمیت هستند و در انتخاب
شما تاثیر ویژه­‌ای دارند. آبکاری شیرآلات در حقیقت لایه‌­ای است که روی شیرآلات شما کشیده می‌­شود که می‌­تواند رنگ، جنس و ضخامت­‌های متفاوتی داشته باشد. روشن است هرچه ضخامت لایه آبکاری بیشتر باشد، شیرآلات عمر بیشتری خواهند داشت.
شیرآلات رنگی که این روزها در بازار می­‌بینید حاصل یک نوعی از آبکاری است و خوب است بدانید بسته به اینکه آبکاری چه جنسی دارد و اینکه شیرآلات چه مدل و نوعی است حتی
روش آبکاری نیز می‌­تواند متفاوت باشد.

آبکاری نیکل، کروم، PVD، پودری_کوره‌­ای، الکترولاک و … از انواع آبکاری­‌هایی هستند که امروزه به عنوان روکشی روی شیرآلات بهداشتی قرار می­‌گیرند. روشن است امکان آبکاری شیرآلات بهداشتی در خانه وجود ندارد و این عمل باید در محل­‌های خاصی توسط ابزار ویژه و متخصصین انجام شود.

نکات ضروری در مورد آبکاری شیرآلات بهداشتی

  • درصورتی که به دلایل مختلف مثل کیفیت پایین آبکاری، استفاده از موادی که باعث خوردگی آبکاری می‌­شوند مثل جرم‌گیرها و مواردی از این دست، آبکاری شیرآلات بهداشتی
    شما دچار مشکل شد باید به فکر پوشش دهی مجدد و جبران مشکل پیش‌­آمده باشید.
  • الزامی وجود ندارد که شما شیرآلات بهداشتی که در یک فضا استفاده می­‌کنید (برای مثال حمام یا سرویس بهداشتی) همه دقیقا  یک رنگ باشند، بلکه می‌­توانید از محصولات با آبکاری­‌های مختلفی استفاده کنید. فقط باید مراقب باشید بین رنگ شیرآلات هارمونی برقرار باشد.

همانطور که گفته شد آبکاری شیرآلات در خانه امری محال است، اما این امکان برای شما فراهم است که در خانه خود شیرآلات را آب بندی کنید.

افتخارات شیرآلات بهداشتی سهند

اولین دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE ) و بزرگترین صادرکننده شیرآلات دکوراتیو و کلاسیک مرغوب براساس استانداردهای شیرآلات بهداشتی ساختمان در چندین سال اخیر، توانسته است در دو سال  پیاپی، تنها دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در صنعت شیرآلات بهداشتی ساختمان از جمله شیر روشویی پایه بلند باشد. که این مهم بیانگر تمرکز و توجه این مجموعه بر کیفیت تولیدات و خدمات مضاعفی است که به مصرف کنندگان عزیزش پیشکش می‌دارد.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]