همه چیز درباره خرید شیرآلات بهداشتی

همه چیز درباره خرید شیرآلات بهداشتی

همه چیز درباره خرید شیرآلات بهداشتی: امروزه در یک دکوراسیون شیک و مدرن تنها نقش مبلمان، فرش و چیدمان لوازم خانه کافی نیست. بلکه طراحان داخلی ساختمان براین باورند که تمامی تجهیزات و وسایلی که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این لوکس و زیبا جلوه دادن منزل نقش دارند.

 از جمله آن‌ها نقش شیرآلات داخل خانه می‌باشد. در انتخاب شیرآلات باید دقت کنیم که رساندن جریان آب گرم و آب سرد، شدت و ضعف آب، دسترسی یا عدم دسترسی اطفال به آن و… از جمله نقش‌های مهم در یک انتخاب خوب هستند؛

 پس لازم است برای این کار اطلاعات ما نسبت به همه چیز درباره خرید شیرآلات سرویس بهداشتی کامل باشد. در این یادداشت میخواهیم منحصرا درباره شیرآلات سرویس بهداشتی صحبت کنیم و با دقت بیشتر ببینیم جهت خرید شیرآلات سرویس بهداشتی چه مواردی را باید توجه نماییم.

شاید تصور شود چه تفاوتی دارد که چقدر آگاهی در زمان خرید شیرآلات سرویس بهداشتی داشته باشیم اما عواملی مانند مصرف بهینه آب، کیفیت و جنس شیرآلات بهداشتی،کیفیت اهرم‌های آن، همخوانی رنگ و مدل و بسیاری عوامل دیگر نشان می‌دهد که برای ساختن یک ساختمان شیک لازم است که از همه چیز درباره خرید شیرآلات سرویس بهداشتی به خوبی آگاه باشیم.

تقسیم بندی شیرآلات بهداشتی از نظر کاربرد

دربازار مصالح ساختمان انواع متعددی از مدل‌های شیرآلات بهداشتی سهند را میبینیم که کاربردشان نیز متفاوت است. به عنوان مثال دسته ای از شیرآلات بهداشتی فقط در قسمت حمام  استفاده می‌شوند و نیز نوع شیرآلات بهداشتی مختص روشویی با نوع حمام فرق دارد.

یک فروشنده ماهر و خوش ذوق در زمان فروش شیرآلات بهداشتی ساختمان لازم است تمام این نکات را به خریدار توضیح دهد. توجه دارید که کار اصلی شیرآلت روشویی شستشوی دست و صورت است.

اما در طراحی جدید ساختمانی مدل‌های متتنوعی دربازار آمده که جنبه دکوراتیو نیز دارند. در قسمت دستشویی، شیرتوالت قطعا به یک شیلنگ سیمی و یا پلاستیکی متصل است که در هنگام خرید شیرآلات سرویس بهداشتی ساختمان  قسمت شیر توالت معمولا با شیر دستشویی به شکل ست انتخاب می‌شود.

در قسمت حمام نکته مهم اینجاست که در هنگام فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی، فروشنده موظف است. بخش های مختلف آن را که شامل دوش، سردوش، علمک دوش و شیر پایین دوش میباشد را با یکدیگر بستهبندی کرده و یک پک کامل به شما تحویل دهد.

تقسیم بندی شیرآلات بهداشتی از نظر کاربرد

لزوم توجه به ظواهر شیرآلات بهداشتی در هنگام خرید

اشاره داشتیم که امروزه ظاهر شیرآلات نقش مهمی در دکوراتیو بودن منزل دارد.. بطور نمونه، از نظر ظاهر و عملکرد، شیرآلات تک دستگیره و تک اهرمی رایج ترین نوع بهترین شیرآلات بهداشتی است که تنها یک اهرم برای کنترل جریان آب و تنظیم آب گرم و سر دارد.

شیرآلات دو دستگیره که غالبا هم در آشپزخانه و هم سرویس بهداشتی به کار میرود برای کسانی که می‌خواهند، خروجی آب سرد و گرم را از هم جدا کنند لازم است به فروشنده لوازم خانگی تاکیید کنند تا هنگام فروش شیرآلات بهداشتی ساختمان نمونه‌های دو شیر را به او نشان دهد.

نوع دیگر شیرآلات بهداشتی لمسی می باشد. پیشرفتهتر شدن دنیای مصالح و متریال‌های ساختمانی موفق به ساخت نوعی شیرآلات شد که حسگر قوی دارد و با یک لمس کوچک توسط دست، مچ، ساعد و حتی انگشتان جریان آب را به راه می اندازد. انواع دیگر شیر آلات بهداشتی در دنیای مدرن شیرآلات چشمی، شیرآلات چرخشی و شیرآلات دیجیتال هستند.

 اگر چه شیرا خرید این سه نوع شیرآلات پیشرفته بالاتر از سایر انواع دیگر است. اما کاربرد آن‌ها نیز بالاتر می باشد. مثلا شیرآلات چرخشی چرخش ۱۸۰ درجه دارد که معمولا برای شستشوی روشویی جنبه بهداشتی و استفاده بالا دارد.

جنس شیرآلات بهداشتی در هنگام خرید و فروش و نصب چه اهمیتی دارد

در هنگام فروش و قیمت شیرآلات بهداشتی ساختمان لازم است یک فروشنده ماهر به جنس آن بیشتر توجه نماید. انتخاب شیرآلات بهداشتی از نظر جنس لازم است در ساختمان‌های متعدد اعم از منزل، بیمارستان، کارخانجات، مدارس و ادارات باهم متفاوت باشد.

 آشنایی با جنس شیرآلات

یکی از انواع نوستالوژیک و قدیمی ترین نوع شیرآلات شیرآلات برنجی است. که بخاطر روکش آبکاری شده ظاهری شبیه سایر شیرآلات دارد. اما بدنه داخلی آن برنجی است. همه طراحان ساختمانی معتقدند که با دوام ترین و مقاوم ترین نوع شیرآلات همین نوع برنجی آن است. از طرفی بزرگترین فایده آن از نظر بهداشتی میکروب کشی آب در مقابل رسوب میباشد که بخاطر وجود ترکیبات مسی در این جنس است.

شیرالات استیل ضد زنگ: در خرید شیرآلات سرویس بهداشتی اگر به دنبال جنس ضد زنگ هستید. از همین نوع شیرآلات استیل ضد زنگ استفاده نمایید. معمولا انواع و طرح های به روز آن از زیباترین و شکیل ترین این نوع، در روشویی ساختمان استفاده می‌شود.

از دیگر انواع شیرآلات از نظر جنس می توان به جنس پلاستیکی و جنس روی اشاره کرد که از ساده ترین و ارزان ترین نوع شیر آلات است.

مدل دیگر شیرآلات مسی است که دوام خوب اما قیمت بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: شیرآلات بهداشتی ارزان استاندارد

نکات مهم و حائز اهمیت در هنگام خرید شیرآلات سرویس بهداشتی

اگر بخواهیم بطور جامع و مختصر همه چیز را درباره خرید شیرآلات سرویس بهداشتی بدانیم توجه به چند نکته مهم ضروری است که بصورت موردی بدان اشاره می‌نماییم.

نوع شیرآلات که متشکل از انواع اهرمی، سامیکی،توپی و یا سنسوردار می‌باشد.

دقت در ظاهر و رنگ شیرآلات که می‌تواند با روشویی، ست های تزئینی نصب شده در حمام و سرویس بهداشتی موزون و هماهنگ باشد.

جنس شیرآلات بهداشتی که از مهمترین نکات حائز اهمیت حتی مهم تر از طرح و رنگ است و به دوام آن کمک میکند.

ارتفاع شیرآلات بهداشتی که کوتاه و یا خیلی بلند نباشد که در اینصورت در رساندن شدت و فشار آب شما را دچار اختلال می‌کند.

بیشتر بخوانید: فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی ایرانی

نکات مهم و حائز اهمیت در هنگام خرید شیرآلات سرویس بهداشتی

خدمات پس از فروش و دارا بودن نشان استاندارد که در این صورت اگر با قیمت بالایی نیز خریداری شود با داشتن گارانتی در صورت ایجاد اشکال می‌توانید مجددا به فروشگاه مراجعه نمائید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات شیرآلات آشپزخانه

برند معتبر برای خرید شیرآلات بهداشتی که بهتر است فقط به نام و عنوان مشهور یک برند اکتفا نکنید و براساس تجربه در استفاده های ساختمانی و با خرید از فروشگاه‌های معتبر آن را انتخاب نمائید. چون علاوه بر خرید خود شیرآلات در زمان بروز مشکل با هزینه تعمیر نیز مواجه خواهید بود.

حمایت از  شیرآلات بهداشتی ایرانی مطابق استاندارد جهانی

اینکه بخواهیم در انتخاب و خرید شیرآلات سرویس بهداشتی از کالای ایرانی حمایت نماییم اصلا تعصب نیست. کارخانجات ساخت لوازم خانگی در دهه‌های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و توانسته هم از نظر کیفیت کالا و هم تنوع درانواع متدهای نوین متناسب با سبک زندگی مدرن مدل‌های بسیار ارزندهای را وارد بازار نماید. اگر میخواهیم همه چیز را درباره خرید شیرآلات سرویس بهداشتی بدانیم لازم است با چند برند خوب و مناسب آن در بازار مطلع باشیم.

شیرآلات بهداشتی ایرانی در مقایسه با نمونه‌های خارجی خود قیمت پایینتری را با حفظ کیفیت و مرغوبیت عرضه می‌کند. نکته در اینجاست که هنگام خرید شیرآلات سرویس بهداشتی فقط توجه به ظواهر بسنده نکنید.

بلکه مواردی چون کیفیت در پوسته داخلی شیرآلات از عوامل مهم در حفظ سلامت است. کیفیت جنس آلیاژ داخلی اگر به گونهای باشد که موجب رسوب گردد در هنگام شستشو در حمام به مرور زمان پوست و مو آسیب دیده و حتی ممکن است منجر به بیماری های پوستی گردد.

 همچنین توجه به کیفیت شیرآلات در حفظ مصرف بهینه آب به عنوان یک منبع زیر زمینی ارزشمند، نکته ای است. که برای همه ما حائز اهمیت می‌باشد.

به مطالعه ادامه دهید: قیمت شیرآلات چشمی دار لاکچری در ایران

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]