آبکاری شیرالات در منزل

آبکاری شیرالات در منزل

آبکاری شیرالات در منزل: از آنجایی که قیمت شیرآلات بهداشتی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شود. تعویض آنها برای تمامی قشرها امکان پذیر نبوده است، و با توجه به اهمیت شیرآلات بهداشتی در منزل این امر یکی از اساسی ترین موضوعات مطرح در ساخت و ساز به شمار می‌رود. شیرالات بهداشتی به دلیل اینکه با سلامت و بهداشت ما سر و کار دارند نقش بسیار مهمی در روزمره ما را ایفا می‌کنند.

پس باید به پاکیزگی و سالم بودن آنها بسیار توجه کرد. شما اگر قصد تعویض شیرالات منزل خود را دارید. اما به دلیل قیمت های بالا توان خرید آنها را ندارید، آبکاری شیرآلات بهداشتی یکی از راه حل های مناسب در این زمینه به شمار می‌رود. در سایت شیرآلات بهداشتی سهند می‌توانید انواع و اقسام این محصولات را مشاهده کنید.

شیرالات بهداشتی تنها وسایل موجود در سرویس بهداشتی و حمام و حتی آشپزخانه شما است. که بسیار در لوکس و شیک بودن این قسمت ها تاثیر می‌گذارند. اگر توانایی تعویض شیرالات فرسوده را ندارید حتما به دنبال تعمیر و آبکاری آنها باشید.

شیرالات بهداشتی چیست

همانطور که می‌دانید یکی از مهم ترین مسائلی که یک مهندس ساختمان و طراح دکوراسیون داخلی به آن توجه می‌کنند. نوع و سبک شیرالات بهداشتی ساختمان می‌باشد. حتی زمانی که یک خریدار برای خرید خانه اقدام می‌کند شیرالات بهداشتی جزو یکی از وسایل و الزاماتی است. که با دقت آن را بررسی می‌کنند زیرا در زیبایی و مدرن بودن منازل تاثیر زیادی دارند.

شیرالات بهداشتی در آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه شیرالات مدرن تر و لوکس تر باشند از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود. قیمت شیرآلات بهداشتی بسته به مدل و جنس آنها و حتی کارایی تعیین می‌شوند، برای مثال: شیرالات چشمی و لمسی تعرفه بیشتری نسبت به شیرالات اهرمی معمولی دارند.

آبکاری شیرآلات بهداشتی یکی از اقداماتی است که در حین ساخت این محصول انجام می‌شود. البته بعدها برای رفع فرسودگی و قدیمی شدن شیرالات از آنها استفاده می‌شود. قیمت شیرآلات بهداشتی آبکاری شده حین ساخت به مراتب بیشتر از شیرالات معمولی است.

آبکاری شیرالات در منزل چگونه است

همانطور که گفته شد شیرالات بهداشتی در هنگام تولید آبکاری می‌شوند، این موضوع باعث می‌شود. امکان آبکاری شیرالات در منزل ممکن نباشد. زیرا ابتدا باید با استفاده از اسید لایه آبکاری شده قبلی را از بین برده و مجدد عمل آبکاری انجام شود که بسیار خطر آفرین است.

پیشنهاد می شود: شیرالات دومنظوره چیست

در برخی شیرالات بهداشتی قدیمی ممکن از در حین تولید آبکاری انجام نشده باشد. که در این صورت آبکاری شیرالات در منزل تا حدودی ممکن خواهد است. اما با این حال باز هم توصیه نمی‌شود. زیرا باید توسط افراد با تجربه و کاردان انجام شود. اما برای انجام این کار باید برخی اقدامات را انجام دهید:

۱) اجزایی که از برنج نیستند از شیر جدا کنید.

۲) سطح بیرونی شیر را با سیم و یا یک ماده زبر خوب شست و شو دهید.

۳) زنگ زدگی های روی سطوح را با همان سیم از بین ببرید. و خشک کنید.

۴) اسپری پرایمر مورد نظر خود را با فاصله ۱۵ سانتی متر از شیر بر روی آن اسپری کنید. و به آن به مدت یک روز استراحت دهید.

۵) در نهایت می‌توانید برای براقیت بیشتر شیرالات از اسپری براق کننده مخصوص استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کیفیت شیرآلات به چه عواملی بستگی دارد

قیمت شیرآلات بهداشتی

شیرالات بهداشتی انواع مختلفی دارند که هر کدام براساس ویژگی ها قیمت های مختلفی خواهند داشت. طبیعی است که شیرالات بهداشتی لوکس از قیمت بالاتری نسبت به دیگر شیرالات برخوردار باشند.

پیشنهاد می‌شود: خرید شیرآلات لوکس در تهران

از انواع شیرالات می‌توان به: چشمی، لمسی، اهرمی، دو منظوره‌ای، اشاره کرد. امروزه از شیرالات مدرن در مکان های لوکس مانند: ویلاها، هتل‌ها، رستوران‌ها، پاساژها و مکان های عمومی دیگر که جمعیت زیادی در آنها رفت و آمد دارند استفاده می‌شود زیرا یک محیط لاکچری را می‌سازد و به دلیل استفاده بیش از حد مصرف کنندگان از دستها انتخاب شیرالات بهداشتی چشمی برای رعایت بهداشت مفیدتر است.

به همین دلیل قیمت شیرآلات بهداشتی در این محیط ها به چشم نمی‌آید و اولویت خرید نمی‌باشد. شیرالات اهرمی معمولی در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و استفاده از آنها بسیار آسان بوده است.

شیرالات دو منظوره با اینکه قیمت بالایی دارند اما به دلیل کاربرد فوق العاده ای که دارند امروزه در بیشتر خانه ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

آبکاری شیرآلات بهداشتی

همانطور که در بالا گفته شد شیرالات بهداشتی در هنگام ساخت آبکاری می‌شوند. که این عمل ویژگی های بسیاری برای عمر و زیبایی شیرالات خواهد داشت. آبکاری شیرالات بهداشتی با دو نوع روکش انجام می‌گیرد: روکش کروم و روکش برنج.

در آبکاری شیرالات با روکش کروم که رنگ نقره ای دارند این ویژگی مثبت را دارد که مانند نقره و نیکل به گذشت زمان کدر نمی‌شوند. این ماده در برابر گازها و حرارت و نمک ها مقاومت بالایی دارند.

آبکاری شیرالات بهداشتی با روکش برنج ویژگی های خود را دارد، این ماده رنگی مانند طلا دارد و مانند روکش کروم به مرور زمان کدر نمی‌شوند. اما این روکش نسبت به روکش کروم از قیمت بالاتری برخوردار است.

البته یکی دیگر از روکش های مورد استفاده روکش اپوکسی است که در رنگ های سفید، بادامی، سیاه و… تولید می‌شود. این روکش با اینکه از رنگ های روشن است اما لکه و آب را به خود جذب نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: قیمت شیرآلات سنگی و شیرآلات فلزی

کیفیت و نوع جنس آبکاری

در هنگام خرید خود در راستای شیرالات بهداشتی ابتدا به کیفیت و نوع جنس آبکاری شده آن توجه کنید. بعد به زیبایی و ظاهر آن، زیرا هرچه جنس آبکاری شده شیرها بهتر و مرغوب تر باشند از عمر بیشتری برخوردار خواهند بود. اما در غیر این صورت اگر شیرالات بهداشتی از کیفیت پایینی ساخته شده باشند. با گذشت چند سال بعد از خرید آنها به مرور زمان فرسوده شده و رنگ آنها از بین می‌رود. حتی دچار زنگ زدگی می‌شوند که باید برای ترمیم آن هزینه بیشتری را سالیانه پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت شیرآلات به چه عواملی بستگی دارد

نتیجه گیری

بنابراین با توجه به اهمیت شیرالات بهداشتی در منازل و مکان های عمومی به کارگیری بهترین نوع آنها اهمیت بیشتری نسبت به قیمت و تعرفه آنها دارد. هرچه شیرالات بهداشتی سالم تر و تمیز تر باشند محیط را لوکس تر و حتی پاکیزه تر نشان می‌دهد. آبکاری شیرالات در منزل همانطور که خواندید بسته به شرایط قابل انجام است. اما این امر به کلی درست نبوده و باید توسط افراد با تجربه و با استفاده از تکنیک ها و دستگاه های خاص خود صورت گیرد.

پیشنهاد می‌شود: ویژگی شیرالات با لعاب سنگی

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]