تعمیرات شیرآلات آشپزخانه

تعمیرات شیرآلات آشپزخانه: یکی از ملزومات مهم در هر خانه شیرآلات هستند. که به جز رفع نیاز ساکنین خانه، تاثیر بسزایی در جلوه‌های بصری خانه و دیزاین آن دارد. برای خرید این نوع محصول باید علاوه بر دقت کافی بر تمامی ابعاد، می‌بایست اطلاعات لازم قبل از خرید را کسب کرد. زیرا با نبود این دو مورد در مدت زمان کم پس از استفاده با مشکلات زیادی از جله هرز شدن شیر، چکه آب، تغییر رنگ شیرآلات و … مواجه می‌شوید.

به سبب مشکلان ذکر شده، بهتر است در زمان خرید باید به چند نکته توجه داشت. نظیر: جنس و مواد مصرفی شیرآلات، بهداشتی بودن آن، نام کارخانه تولیدی آن و تعهدات در قبال محصولات تولید شده توسط کارخانه مربوطه (گارانتی) و در آخر قیمت محصولات.

قسمت های مختلف شیرآلات

اکنون برای آشنایی بیشتر با این محصول به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم. همه شیرآلات از دو قسمت تشکیل شده است که عبارتند از:

1- اجزای اصلی و داخلی

2- پوشش خارجی و بدنه

این اجزا بخش های مختلفی دارند که اجمالا اشاره ای به آنها خواهیم داشت. شیرآلات بهداشتی سهند ساختمان در نگاه کلی از بخش‌های زر تشکیل شده است: بدنه شیر، بونت، تریم، حلقه تنظیم، استم یا دسته، مونتاژ لوله، اهرم شیر. دهانه، سیت یا نشیمن‌گاه، دیسک یا مجرابند، پرلاتور، کارتریج، پایه اتصال، پوشش آکوستیک، توپی و فنر

طبیعتا ایجاد خلل در عملکرد هر کدام از بخش های زیرپیش از تعویض خود محصول نیاز به بررسی توسط کارشناس مربوطه و تعمیر. بازسازی یا تعویض اجزا در صورت نیاز دارد.

متریال مصرفی در زمان تعمیر و داشتن تجربه کافی در شناسایی مشکل و تعمیر شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی دستاورد مجموعه ی ما است. به شما اطمینان خاطر داده می‌شود تا محصول شما با کیفیتی مشابه روز اول بازسازی و در اختیار شما قرار گیرد.

شیرآلات قیمت مناسب و مقرون به صرفه

 قطعات بهترین شیرآلات بهداشتی از آلیاژ برنجی، کروم و سرب خشک است. که جنس سرب اگر با دقت و به درستی آبکاری نشود به مرور زمان و در اثر استفاده مکرر خطراتی برای مصرف کننده به دنبال دارد که این خطر ناشی از تولید ماده سمی و خطرناک است. پس بنابراین دو آلیاژ برنج و کروم از بهترین و مطمئن ترین مواد هستند.

یک شیر آب خوب در کنار مواد تشکیل دهنده خود باید دوام زیاد، امکان نصب آسان و راحت و نیز اتصالات سریع داشته باشد. همچنین بدون چکه کردن و هرز شدن بخش های مختلفش باشد.

کاربرد شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات یکی از محصولاتی است که انواع و کاربرد مختلف دارد و بر اساس کاربرد و مکان مصرفی آن باید انتخاب شود. یعنی شیر آلات سرویس بهداشتی و حمام با شیرآلات آشپزخانه متفاوت است و هرکدام کارایی مخصوص خودش را دارد.

در مورد شیرآلات آشپزخانه لازم به ذکر است که دو نوع دیواری و ایستاده دارد. شیرآلات دیواری به سبب نصب روی دیوار، ارتفاع بیشتری دارد و کار کردن با این نوع بسیار راحت و آسان است. در ضمن این نوع محصول ظاهری زیبا در کنار قیمت بالا نسبت به انواع دیگر دارد.

نوع دوم شیرآلات ایستاده است که این محصول خود انواع مختلفی دارد که می‌توان از شیرهای ساده پیچی و اهرمی و شیرهای دومنظوره که بیشترین طرفداران را به خود جذب کرده است، نام برد.

شیرهای دو منظوره به علت وجود تصفیه کننده دارای دو خروجی است که یکی متعلق به آب شهری و دیگری آب تصفیه شده است. در استفاده از این نوع شیرآلات، دیگر نیازی به دستگاه تصفیه آب مجزا نیست.

شیرهای آب اهرمی نیز چندین نوع با ظاهرها و امکانات متفاوتی دارد که انتخاب آن به سلیقه و مصرف خریدار بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: خرید شیرآلات سرویس بهداشتی شیک

مشکلات و تعمیرات شیرآلات آشپزخانه

قطعات شیرآلات به مرور زمان و در اثر استفاده مکرر فرسوده می‌شود و کوچکترین پیامد آن چکه کردن آب است. که با تعویض قطعات فرسوده می توان این استهلاک را جبران کرده و دوباره از آن استفاده کرد. که این کار بسیار بار اقتصادی مفیدی به همراه دارد و به صرفه است. زیرا هم از هدررفت آب به سبب چکه کردن و هم از تعویض شیر آب که یک هزینه اضافی است جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت قیمت شیرآلات لوکس برنجی و استیل

تعمیرات شیرآلات آشپزخانه علی رغم اینکه ساده به نظر می‌آید. باید توسط تعمیرکاران و افراد با تجربه انجام شود. علی‌الخصوص نوع اهرمی آن، زیرا برای این کار باید علم و آگاهی کافی در مورد قطعات و نوع تعمیر آن داشت تا کیفیت محصول حفظ و کارآیی آن مانند قبل شود. این کار توسط سرویس کاران مجرب ما، در کمترین زمان و بالاترین بازدهی انجام می‌پذیرد.

از دیگر مشکلاتی که در مصرف شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی به وفور دیده می شود. تغییر رنگ، زنگ زدگی یا ایجاد آهک در اطراف آن است که ظاهری ناخوشایند را ایجاد می‌کند. در بسیاری از موارد افراد خود با بسیاری از محلول‌های رایج در بازار اقدام به تمیزکاری و رفع این مشکل می‌کنند.

اما در بیشتر مواردی که مشاهده می‌شود. به دلیل اسیدی بودن محلول‌های پاک کننده، فلز شیرآلات دچار خوردگی می شود. که برطرف ساختن این مشکل به مراتب دشوارتر است و استهلاک وسیله بیشتر می‌شود.

همچنین زنگ زدگی و خوردگی شیرآلات تاثیر مستقیمی در کیفیت آب مصرفی علی الخصوص رنگ، بو و طعم آب دارد. مستقیما سلامتی شما را تحت تایر قرار می دهد.

توصیه ی ما به شما انجام آبکاری شیرآلات بهداشتی توسط افراد باتجربه است. این کار نه تنها عمر مفید محصول شما را بیشتر می‌کند. بلکه زیبایی و تمیزی ویژه ای به محصول شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: ۵ مارک خفن شیرآلات چشمی دار

عوامل موثر در قیمت شیرآلات آشپزخانه

به جز مدل شیرآلات، نوع و جنس آبکاریاین محصول در قیمت آن نقش بسیار مهمی دارد. آبکاری تمامی شیرآلات بهداشتی از روکش هایی مثل اپوکسی، کروم، برنزی، مسی، استیل، برنجی و طلایی است که آبکاری با کروم و استیل رایج ترین نوع در بازار است و همچنین آبکاری شیرآلات بهداشتی با رنگ های اپوکسی، برنزی، طلایی و مسی بیشتر در محصولاتی که مدل های خاص و آنتیک دارند استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است گاهی اوقات از طلا و نقره در آّبکاری شیرآلاتی که بدنه آنها از جنس برنجی است استفاده می شود که این نوع به صورت سفارشی توسط تولید کننده ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت شیرآلات توکار در ایران