مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی

مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی

مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی: اگر به تازگی به دنبال خرید شیرالات برای روشویی بوده باشید، تنوع زیاد این محصول قطعا شما را در انتخاب گیج کرده است. امروزه شاهد طیف گسترده ای از شیرالات روشویی هستیم که در مدل، رنگ و قیمت شیرالات مختلف در بازار موجودند. انتخاب شیرالات روشویی برای برخی افراد شاید کار ساده ای بنظر برسد. اما انتخاب یک شیرالات عمری و باکیفیت به هیچ وجه کار ساده ای نیست و نیاز به دانستن یکسری اطلاعات دارد. شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی پرفروش‌ترین نمونه شیرالات هستند که برای انتخاب هر‌کدام لازم است یکسری ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید. برای اینکه ریسک انتخاب اشتباه را کاهش دهیم در ادامه به مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی خواهیم پرداخت. ابتدا بهتر است با نمونه‌های مختلف شیرالات روشویی سهند آشنایی پیدا کنید.

آشنایی با انواع شیرالات روشویی

شیرالات روشویی کلاسیک

شیرالات روشویی کلاسیک دارای دسته‌های پیچی هستند. از این دسته ها برای تنظیم آب سرد و گرم به طور جداگانه استفاده می‌شود. بر خلاف شیرالات اهرمی که تنها یک دسته برای کنترل آب دارند و برای تنظیم آب سرد و گرم باید آن را در جهت مشخص شده چرخاند. عملکرد مسدود کننده این شیرالات برای قطع و وصل جریان آب هم متفاوت است. در شیرالات روشویی کلاسیک دستگیره های پیچشی به یک مسدود‌کننده پیچشی متصل اند. هنگامی که دستگیره پیچانده می‌شود، مسدود کننده جابجا شده و به میزان پیچش آب بیشتری از درون شیر خارج می شود و یا آب کمتری خارج شده و یا کلا بسته می شود. با این مکانیزم پیچش می‌توان میزان آب خروجی را کنترل کرد.شیر الات روشویی کلاسیک دو پایه برای سینک هایی مناسب که دو سوراخ دارند. شیر کلاسیک دو پیچی قابلیت کنترل آب سرد و گرم را دارد.

شیرالات روشویی اهرمی

شیرالات روشویی اهرمی برای سینک روشویی که یک سوراخ دارد مناسب است. از این مدل شیرالات برای تکمیل دکوراسیون مدرن خود هم می‌توانید استفاده کنید. در این مدل شیرالات روشویی اهرمی، فشار و دمای آب با یک دسته اهرمی کنترل می‌شود. مزیت هایی که برای این شیر می‌توان نام برد، تنظیم راحت فشار، تنظیم دما و راحتی استفاده است. شیرالات روشویی اهرمی تنوع بالایی دارند و برای خرید با مدل و رنگ های مختلفی از این محصول آشنا خواهید شد.

شیر روشویی پایه بلند

اگر یک سینک فانتزی دارید، شیر روشویی پایه بلند بهترین گزینه است. این شیر در کنار سینک و روی کابینت زیر سینک نصب می شود. مقاله مقایسه شیرالات چشمی با شیرآلات اهرمی را مطالعه کنید.

شیر روشویی توکار دیواری

برای سینک هایی که حالت فانتزی دارند، این مدل از شیر هم گزینه مناسبی است. در این حالت باید سه سوراخ بر روی دیوار قرار بگیرد. مقاله شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند را مطالعه کنید.

شیرآلات روشویی چشمی یا سنسور دار

جدیدترین مدل شیرالات روشویی، شیرالات اتوماتیکی هستند که یکسری حسگر دارند. این حسگرها با نزدیک شدن دست جریان آب را برقرار می کنند و وقتی دست دور شد، جریان آب قطع می شود. این مدل از شیرالات با برق کار می کنند و در زمان قطع برق باتری تعبیه شده جلوی آن‌ها این کار را انجام می دهد. عمده کاربرد این شیرالات در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، بیمارستان و … است. پیشنهاد می‌شود: معایب شیرآلات چشمی + ۴ نکات مهم

مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی

با توجه به توضیحاتی که در مورد هرکدام از شیرالات بیان کردیم، شیرالات اهرمی کاربردی‌تر هستند. اما هنوز هم به علت تقارنی که شیرالات روشویی کلاسیک با دو دستگیره دارند، در بعضی از حمام‌ها و توالت های دکوراسیون سنتی استفاده از آن‌ها رایج تر است. اما به طور کلی شیرالات روشویی اهرمی محبوبیت و تقاضای بیشتری دارند. علت آن هم تنظیم آسان دمای آب است که استفاده را راحت‌تر می‌کند. در شیرالات اهرمی آب بندی در مدت طولانی تری برقرار است. شیرالات اهرمی دارا یک دسته برای تنظیم فشار و دمای آب هستند، بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کنند. با شیرالات اهرمی به راحتی می‌توان دمای دلخواه را تنظیم کرد که در دفعات بعد هم با همین میزان دما آب جریان پیدا کند. برای صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام پرکردن کتری، شستن ظرف و موارد این چنین از یک پرلاتور دو حالته استفاده کرد تا آب با فشار کافی خارج شود. پیشنهاد می‌شود: ۵ نکته مهم در فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی

در مقابل نیز، شیرالات روشویی کلاسیک قابلیت تنظیم دمای راحت تری دارند و کار کردن با این شیرالات برای همه افراد راحت تر است. یکی از موارد دیگری که می‌توان در مقایسه شیرالات روشویی کلاسیک با شیرالات روشویی اهرمی بیان کرد، نصب کردن شیرالات است. شیرالات روشویی کلاسیک نسبت به شیرالات اهرمی نصب سخت‌تری داشته و برای تنظیم آب از دو دست استفاده می شود و کار را راحت می کند. پیشنهاد می‌شود مقاله ۷ مدل شیرآلات بهداشتی ارزان در ایران را مطالعه کنید.

راهنمای خرید شیرالات روشویی مناسب

برای این‌که یک خرید مناسب و به دور از هرگونه اشتباه داشته باشید، لازم است قبل از خرید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اولین گامی که برای خرید شیرالات روشویی باید در نظر بگیرید، کاربرد آن است. هر کدام از شیرالات روشویی که در بازار می‌بینید کاربرد‌های مختلفی دارند و باید درست خریداری شوند تا بالاترین میزان کارایی را داشته باشند. بعد از آن، در نظر گرفتن نصب، ابعاد روشویی، بودجه و در نهایت سلیقه نمونه مناسب را انتخاب کنید. شیرالات روشویی کلاسیک، شیرالات روشویی اهرمی، شیرالات روشویی پایه بلند، لمسی، چشمی و توکار نمونه هایی از شیرالات روشویی هستند. برای مثال شیرالات پایه بلند گزینه مناسبی برای سینک روشویی فانتزی و سینک‌هایی هستند که محلی برای نصب شیرالات ندارند.

موارد دیگری که هنگام خرید شیرالات باید بدان توجه کرد

در هنگام خرید شیر روشویی، در نظر گرفتن مدل و رنگ هم اهمیت دارد. رنگی که برای شیرالات انتخاب می‌کنید باید یک هارمونی را میان سایر اجزا به وجود آورد. شیرالات روشویی امروزه رنگ های زیادی دارند. اکثر شیرالات به رنگ سفید و یا رزگلد خریداری می شود. رنگ هایی مانند سفید، مشکی، استیل و کروم با هر لوازم و دکوراسیونی همخوانی خواهند داشت. شیرالات روشویی به رنگ کروم محبوبیت بیشتری داشته و دلیل آن هم تناسب رنگ با سایر اجزای دکوراسیون است.

ابعاد بهترین شیر روشویی

برای خرید شیر روشویی حتما به اندازه سینک توجه کنید. اگر قفسه ای بالای سینک وجود دارد، ارتفاع باید به گونه ای باشد که به آن برخورد نکند. فاصله شیر تا دیوار هم اهمیت دارد تا برای هر بار باز و بسته کردن دچار مشکل نشوید. درهنگام خرید حتما به زاویه مناسب پاشش آب هم توجه کنید.

با در نظر گرفتن هرکدام از موارد فوق بهترین نمونه شیرالات روشویی سینک خود را خریداری کنید.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]