آبکاری شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست

آبکاری شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست

آبکاری شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست؟ آبکاری یکی از عناصری بوده است که تا به امروز در دکوراسیون داخلی زیاد مورد توجه افراد قرار نگرفته بود. یکی از اصلی‌ترین عامل‌های تعیین کننده در زمان خرید شیرآلات لوکس عملکرد آن‌ها می‌باشد. این در حالی است که امروزه در دکوراسیون داخلی یکی از اصل‌ترین جنبه‌ها ترکیب رنگ در شیرآلات حمام و شیرآلات آشپزخانه می‌باشد.

 آبکاری شیرآلات بهداشتی سهند با توجه به رنگ‌های مخصوص در بازار و تکنولوژی آبکاری می‌تواند روش‌های مختلفی داشته باشد. انواع آبکاری شیرآلات بهداشتی می‌توان به آبکاری نیکل، آبکاری نیکل/کروم، آبکاری PVD، آبکاری پودری- کوره‌ای و الکترو لاک (الکتروفورتیک)، آبکاری کروم، آبکاری استیل و… اشاره کرد.

آبکاری شیرآلات چیست؟

ممکن است برای بسیاری از افراد این سؤال پیش آید که آبکاری شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است این گونه شروع کنیم که آبکاری یک فرایندی می‌باشد که امروزه توسط تولید کنندگان شیرآلات در حال انجام است. برای آن که مفهوم آبکاری شیرآلات بهداشتی را درک کنید به این جمله دقت داشته باشید؛ آبکاری در حقیقت به معنای آن است که یک لایه فلز نازک و مقاوم بر روی شیرآلات کشیده خواهد شد تا زیبایی و استحکام بالاتری را به شیرآلات ببخشد.

آبکاری شیرآلات می‌تواند تنوع بالایی در رنگ، جنس و ضخامت داشته باشید. لازم به ذکر است هر چه ضخامت این آبکاری بالاتر باشد بدون شک عمر شیرآلات نیز بالاتر خواهد بود. شیرآلات بهداشتی ارزان دارای لایه‌های نازک‌تری در آبکاری خود هستند. امروزه در بازارهای داخلی شما شاهد شیرآلات متنوعی هستید که در رنگ‌ها و کیفیت‌های مختلف وجود دارند؛ این شیرآلات حاصل آبکاری‌های مختلف می‌باشند.

آبکاری شیرآلات چیست؟

آبکاری شیرآلات بهداشتی با روکش کروم

شیرآلاتی که امروزه با استفاده از روکش کروم تولید شده‌اند دارای رنگی مشابه با نقره هستند. لازم به ذکر است روکش‌های نقره و نیکل ممکن است زیبایی دو چندانی داشته باشند. اما با گذشت زمان ممکن است کدر شوند. این در حالی است که آبکاری شیرآلات بهداشتی با استفاده از کروم با مرور زمان هیچ گونه تغییری به خود نخواهند دید. این روکش در برابر گازهای مختلف، مواد قلیایی و نمک‌ها از خود مقاومت نشان خواهد داد. این دسته از آبکاری‌ها برای شیرآلات آشپزخانه مناسب می‌باشند. این نوع از آبکاری در دسته شیرآلات بهداشتی ارزان قرار گرفته است.

آبکاری شیرآلات بهداشتی با نیکل

آبکاری شیرآلات بهداشتی با استفاده از نیکل در دو نوع براق و برس خورده توسط تولید کنندگان مختلف انجام می‌شود. بدون شک می‌توان گفت شیرآلات آبکاری شده با نیکل دارای ظاهری گرم‌تر نسبت به آبکاری با کروم هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که این شیرآلات در دسته شیرآلات لوکس قرار گرفته‌اند. زیرا نیکل یک فلز گران قیمت می‌باشد. قیمت شیرآلات لوکس با توجه به نوع روکش آن‌ها تعیین خواهند شد. علاوه بر این موضوع به این نکته توجه داشته باشید که شیرآلات آبکاری شده با نیکل به محیط شما ظاهری خیره کننده و زیبا را اهدا خواهد کرد.

آبکاری شیرآلات بهداشتی با استیل

استیل را می‌توان به این صورت معرفی کرد که یک نوعی فولاد آلیاژی است. در این آلیاژ از عنصرهای نیکل و کروم استفاده شده است. آبکاری شیرآلات با استفاده از استیل به دلیل زیبایی و مقاومت بی نظیری که دارد در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

مطلب پیشنهادی: شیرآلات لوکس ایرانی بخریم یا خارجی

علاوه بر این موضوع این نوع از شیرآلات تمیز کردن آسانی را نیز به همراه دارند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نوع فلز قابلیت ضد باکتریایی بودن آن است که در عین حال ضد زنگ نیز می‌باشد. شیرآلات آبکاری شده با استیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای مناطقی است که آب و هوای مربوطی دارند.

آبکاری شیرآلات بهداشتی با روکش برنج

روکش برنج از دو فلز مس و روی تشکیل شده است. این دو فلز در داخل این آلیاژ در حقیقت تعیین کننده نوع برنج و نوع استفاده از آن خواهد بود. این فلز دارای قابلیت و ویژگی های منحصر به فردی است که کاربردهای مختلفی نیز دارند. رنگ این نوع آلیاژ تقریبا به رنگ طلا میباشد. شیرآلاتی که طلایی هستند معمولا دارای رکش برنج هستند.

در صورتی که شیرآلات طلایی رنگ کیفیت بالایی داشته باشند در برابر کدر شدن نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد. این دسته از شیرآلات در دسته شیرآلات لاکچری قرار گرفته اند. قیمت شیرآلات بهداشتی لوکس با توجه به نوع آلیاژ، کیفیت، برند و… تعیین خواهد شد. این نوع از آبکاری ها دارای ابکاری های براق و مات هستند که شما میتوانید با توجه به سلیقه خود آن ها را خریداری کنید.

آبکاری شیرآلات بهداشتی با روکش اپوکسی

آبکاری‌هایی که با استفاده از روکش اپوکسی انجام می‌شوند. غیر فلزی می‌باشند و دارای رنگ‌های مختلفی هستند. برخی از رنگ‌های این روکش می‌توان به بیسکویتتی، سفید، بادامی، سیاه و… اشاره کرد که برای استفاده در شیرآلات آشپزخانه بهترین گزینه می‌باشد. زیرا شما می‌توانید رنگ آن را با کابینت‌های خود هماهنگ کنید.

شیرآلات لاکچری ساختمانی که دارای روکش سیاه و یا پوشش طلایی سفید هستند با استفاده از روکش اپوکسی انجام شده‌اند. این نوع از روکش‌ها به هیچ عنوان چرک، اثر انگشت و لکه را بر روی خود جذب نخواهد کرد و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ خواهد شد. این روکش نسبت به دیگر روکش‌ها دارای قیمت بالاتری هستند.

بیشتر بخوانید: فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی ایرانی

آبکاری شیرآلات بهداشتی با روکش اپوکسی

آبکاری شیرآلات بهداشتی با روکش برنز

از دیگر آبکاری‌هایی که امروزه برای شیرآلات انجام می‌شود روکش برنز می‌باشد. برنز قلع دار یکی از محبوب‌ترین نوع برنز در بین روکش‌های برنز است. این روکش از آلیاژهای مس و قلع استفاده کرده است. از دیگر انواع برنز می‌توان به ترکیب مس با آلومینیوم، منگنز و حتی فسفر اشاره کرد. این نوع روکش را می‌تواند در دسته شیرآلات بهداشتی ارزان جای داد.

بیشتر بخوانید: آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه

آبکاری شیرآلات بهداشتی با استفاده از فلزات گران قیمت

آبکاری شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست: از دیگر روش‌هایی که امروزه با استفاده از آن آبکاری شیرآلات بهداشتی انجام می‌شود از طریق فلزات گران قیمت مانند طلا و نقره می‌باشد. این فلزات گران قیمت علاوه بر داشتن مقاومت بالاتر نسبت به دیگر آلیاژها و فلزات هستند؛ بلکه به دلیل با ارزش بودن این فلزان به محیط اطراف خانه ظاهری لاکچری و گران قیمت را هدیه می‌دهند.

استفاده از فلز طلا به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی دارد و یا ویژگی دیگر آن یعنی رسانایی جریان الکتریسیته بودن آن باعث می‌شود قیمت بسیار بالاتری نسبت به دیگر آبکاری‌ها داشته باشد که این نوع از آبکاری‌ها دارای طرف داران خاص خود هستند.

آبکاری‌هایی که با استفاده از فلز نقره انجام می‌شود بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آبکاری‌هایی است مه با استفاده از طلا انجام می‌شود. این نوع فلز مانند طلا از مقاومت و جریان الکتریسیته بالایی برخوردار می‌باشد. قیمت شیرآلات لوکس را می‌توانید از کارشناسان ما تهیه کنید.

به مطالعه ادامه دهید: قیمت شیرآلات بهداشتی برای محیط اداری

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]