آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه

آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه : چه در حال ساختن یک خانه جدید و چه در حال بازسازی خانه قدیمی باشید باید میلیون ها تصمیم بگیرید. از چه نوع کفپوشی در اتاق نشیمن استفاده کنم؟ اتاق غذاخوری به چند چراغ نیاز دارد؟ سوال مهم دیگری که از خود خواهید پرسید این است که از چه نوع محصولاتی برای شیرهای حمام و آشپزخانه خود استفاده کنم.

حمام و آشپزخانه یک نقطه بسیار مهم در فروش خانه است و باید به بهترین شکل ظاهر شود. هر یک از اعضای خانواده شما زمان زیادی را در حمام و آشپزخانه می‌گذرانند، بنابراین شما می‌خواهید که شیرآلات شما بادوام و زیبا باشند.

سبک‌ها همیشه در حال تغییر است، و این در مورد شیرآلات بهداشتی سهند نیز صدق می‌کند. البته بدانید که آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه یکی از راه‌حل‌های اصلی و مقرون به صرفه است که در این زمینه به شما کمک می‌کند.

شیرآلات بهداشتی چیست

شیرالات بهداشتی یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز هر ساختمانی است. فرقی ندارد ساختمان شما مسکونی است، یا تجاری و یا تفریحی. به هر حال برای قسمت حمام، دستشویی و سینک به شیرآلات نیاز دارید. شیرآلات بهداشتی هم انواع مختلفی دارند و برخی افراد نظرشان این است که هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت هم بیشتر خواهد بود.

شیرآلات دستگاه‌هایی در یک سیستم لوله‌کشی هستند که برای کنترل جریان آب استفاده می‌شوند. این شیرها عمدتا شیرآلات آشپزخانه ، حمام و سایر مناطقی که در فواصل زمانی معین به آب نیاز است استفاده می‌شود. برای پاسخگویی به انواع نیازهای مصرف کننده، شیرآلات در طیف گسترده ای از سبک ها، رنگ ها و پرداخت ها در دسترس هستند.

شیرآلات بهداشتی چیست

گزارش بازار شیر آب، شیرهای اقتصادی و همچنین ممتازی را پوشش می‌دهد که در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می‌شوند. تقاضای مداوم بازار شیر آب به دلیل ساخت و ساز جدید آپارتمان های مسکونی، توسعه فضاهای تجاری، نوسازی خانه ها از جمله دلایل کلیدی رونق بازار جهانی شیرآلات بهداشتی است.

آبکاری شیرآلات بهداشتی چیست

شیرالات بهداشتی از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند که بخش داخلی آن را بدنه می‌نامند که بعد از تولید و ساخت باید فرایند آبکاری روی آن انجام گیرد. در حال حاضر روش سطحی شیرهای موجود در بازار عمدتا آبکاری است که چندین نوع دارد: آبکاری کروم و نیکل . کروم، فرآیندی برای آبکاری شیرآلات بهداشتی فلزی با لایه نازکی از کروم است که روی برنج، آلیاژ، مواد پلاستیکی و غیره اعمال می شود.

سطح شیر آب باید بدون ترک و منافذ و ناخالصی باشد تا بتواند تحت پوشش کروم قرار گیرد. لایه اول آبکاری نیکل است و بعدا شیرالات آبکاری کروم می‌شود. آبکاری شیرالات بهداشتی فرآیندی است که می‌تواند روی سطوح مختلف فلزی و پلاستیکی اعمال شود تا یک پوشش محافظ و تزئینی ایجاد شود. برای آبکاری خوب یا لایه آبکاری ضخیم شیرالات بهداشتی باید هزینه بیشتری بپردازیم زیرا مقاومت بهتری در برابر خوردگی روی سطح محصول دارد و به راحتی زنگ نمی‌زند.

مطلب پیشنهادی: جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی سهند

اجزا موثر در آبکاری شیرالات بهداشتی

انتخاب شیر آب مناسب تأثیر طولانی‌مدتی بر هزینه و تلاش‌های تعمیر و نگهداری پروژه شما خواهد گذاشت. در اینجا برخی اجزا آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه را با هم بررسی می‌کنیم:

کروم: محبوب‌ترین پوشش کروم صیقلی است که به لایه‌ای از نیکل بر روی پایه ثابت چسبانده می‌شود. کروم برای محافظت از سطح شیر آب بوده و مقاوم در برابر خش است و مقرون به صرفه ترین است.

نیکل: نیکل برس‌خورده گرم‌تر و نرم‌تر از کروم است و لکه‌های آب و اثر انگشت را بهتر پنهان می‌کند، بنابراین تمیز کردن آن آسان‌تر است. اما همچنین به طور قابل توجهی گران‌تر از کروم است.

بیشتر بخوانید: بهترین شیرآلات ساختمان را از کجا بخریم

برنز: شیرهای آبکاری شده برنز برای حمام‌های لوکس هستند و در ظاهر و بافت های متنوعی موجود هستند. برنز به طور قابل توجهی گران‌تر از کروم است.

مشکی مات: روکش‌های مشکی مات با پوشش سرامیکی در برابر خراش مقاوم‌تر هستند و از اثر انگشت روی دستگاه جلوگیری می‌کنند. باعث صرفه‌جویی در زمان شما برای تمیز کردن منظم می‌شود.

مزایای آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه

اگر آبکاری شیرآلات بهداشتی ارزان به درستی و روی اصول و قوانین خود انجام نگیرد کیفیت آنها با مشکل مواجه می‌شوند. هرچه کیفیت و جنس آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه مرغوب باشد دوام آن‌ها بیشتر و در نهایت با فرسایش و فرسودگی از بین نمی‌روند.

بدانید که جنس آبکاری شیرالات بهداشتی بر روی تمیزی و پاکیزگی آن بسیار تاثیر دارند برای مثال برخی از این آبکاری ها با یک دستکال معمولی پاک شده اما برخی دیگر این قابلیت را دارا نیستند. برخی از تولیدکنندگان حتی از قبل از چدن و ​​آلیاژ به عنوان ماده خام استفاده می‌کنند.

زیرا آهن به راحتی زنگ می‌زند اما به دلیل مقاومت آلیاژ روی در برابر خوردگی، شیرهای ساخته شده از این مواد خام مستعد زنگ زدگی هستند. شیرالاتی که از رنگ و ظاهر برنز و مسی و… ساخته شده‌اند این زیبایی و کیفیت عالی خود را از آبکاری حین تولید و ساخت دارند. توجه داشته باشید برای حفظ سلامت از شیرالات بدنه سربی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز کار شیر آب چشمی دار

مزایای آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه

نحوه بررسی کیفیت مواد آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه

شیرآلات آبکاری خوب یا لایه آبکاری ضخیم هزینه بیشتری را دارد. زیرا همانطور که گفته شد مقاومت بهتری در برابر خوردگی سطح محصول دارد و به راحتی زنگ نمی‌زند. علاوه بر استفاده از ابزارهای حرفه ای برای تشخیص ضخامت آبکاری شیرآلات حمام و آشپزخانه کروم، کیفیت آبکاری شیر آب را می‌توان از جنبه دیگری نیز اندازه‌گیری کرد.

یعنی تست اسپری نمک اسید یا خنثی. زمان مقاومت در برابر خوردگی یک لایه سطحی آبکاری خوب، طولانی‌تر خواهد بود. به طور کلی، سطح آبکاری می‌تواند آزمون پاشش نمک خنثی ۹۶ ساعته را پشت سر بگذارد. البته محیط استفاده از شیر آب نیز تاثیر حیاتی بر روی سطح پوشش الکترو ریخته شده دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مارک شیرآلات ایرانی و خارجی

نسبت اسید به باز در هوا بسیار بیشتر از هوای داخلی است. نگهداری روزانه از سطح شیر آب پس از استفاده نیز برای آبکاری سطح شیر آب بسیار مهم است. هر چه روکش کروم نازک تر باشد، راحت تر از بین می‌رود.

نتیجه گیری

بنابراین آموختید همان‌طور که شیرالات بهداشتی نقش مهمی در زیبایی خانه ما و علاوه بر آن بر سلامت ما دارند، یک روند تولید و ساخت قانونی و اصولی دارد که در صورت چشم پوشی از آن کیفیت و زیبایی محصول پایین می‎آید. حتی در مواردی میزان کارایی شیرالات را کاهش می‌دهد. قیمت شیرآلات لوکس یا همان آبکاری شده به مراتب بیشتر از شیرالات بهداشتی معمولی است.

اما کارایی و عمر مفیدی برای شما دارد. آبکاری شیرآلات بهداشتی حمام و آشپزخانه یکی از نکاتی است که باید حین خرید شیرالات به آن دقت کنید تا بهترین خرید را با بهترین تعرفه داشته باشید. مجموعه ما آبکاری شیرآلات بهداشتی نکته مهمی دانسته و محصولات را با مرغوب ترین مواد حاضر در جهان تولید و در بازار عرضه می‌کند. شما باید قبل از خرید خود با بررسی و تحقیق و استفاده از تجربه مشتریان قبلی شیرالات بهداشتی بهترین برند را در این زمینه پیدا کنید و خریدی مطمئن داشته باشید.

به مطالعه ادامه دهید: ست کردن شیرآلات لوکس سرویس بهداشتی

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]