طرز کار شیر آب چشمی دار

طرز کار شیر آب چشمی دار

طرز کار شیر آب چشمی دار : می توانند سینک آشپزخانه یا حمام شما را تمیزتر و استفاده را آسان تر کنند. طرز کار شیر آب چشمی بسیار آسان است. از آنجا که نیازی به دست زدن به دستگیره ندارید، می توانید به راحتی دست خود را زیر شیر ببرید تا آب به جریان بیفتد و میکروب یا باکتری را به سایر افراد خانواده خود منتقل نکند.

شیر آب چشمی یا اتوماتیک در حال تبدیل به یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه برای نصب در آشپزخانه و حمام است. وقتی دست‌ ها زیر دهانه یک شیر آب چشمی قرار می‌ گیرند، آب به راحتی از آن خارج می ‌شود تا آبکشی سریعی داشته باشد. شما می توانید برای خرید شیرآلات به سایت ما یعنی شیرآلات بهداشتی سهند مراجعه کنید.

فضای داخلی پیچیده شیرآلات بدون لمس شامل کنترل ‌های لاستیکی برای نظارت بر جریان آب، یک آهن‌ربای الکتریکی است تا جریان آب بسیار راحت به نظر برسد. در ادامه با طرز کار شیر آب چشمی آشنا خواهید شد.

آشنایی با طرز کار شیر آب چشمی دار

طرز کار شیر آب چشمی به این گونه است که یک شگفتی تکنولوژیک هستند که می توانند انتقال میکروب ها را کاهش دهند و با یک دست، جریانی از آب تمیز را به بیرون ارائه دهند. قیمت شیرآلات چشمی دار بدون لمس به شما این امکان را می ‌دهند که باکتری ‌های گوشت خام را بشویید یا دست‌ هایتان را در هر شرایطی ضدعفونی کنید.

آنها ممکن است یک فناوری ساده در آشپزخانه یا حمام به نظر برسند، اما یک شیر آب بدون لمس دارای عملکرد داخلی است که نیاز به مقداری TLC گاه به گاه دارد تا آنها را در وضعیت خوبی نگه دارد. چهار جزء کلیدی وجود دارد که باعث می شود شیر خودکار بر اساس فرمان کار کند. اینها سنسور، منبع تغذیه، خروجی و مهمترین بخش راه اندازی، شیر کنترل شده با برق است.

هنگامی که سنسور دست های شما را تشخیص می دهد، شیر آب روشن می شود. پس از برداشتن دست ها، شیر آب خاموش می شود.

سنسور شیرآلات چشمی

سنسور روی یک شیر آب چشمی ممکن است جادویی به نظر برسد. اما قادر به تشخیص حرکت واقعی نیست. حسگر روی یک شیر آب بدون لمس وجود یک شی را حس می کند، خواه ضربه زدن با دست باشد یا انبوهی از ظروف کثیف. حسگر تمایل دارد در لبه یا پایه دهانه یک شیر آب بدون لمس قرار گیرد.

آشنایی با طرز کار شیر آب چشمی دار

این امر تشخیص وجود دست یا یک مورد زیر دهانه بدون مسدود شدن توسط بازوها یا وسایل بزرگ در محدوده سنسور را آسان تر می کند. سنسورها از یک نور مادون قرمز کوچک استفاده می کنند که در کنار یک آشکارساز مادون قرمز نصب شده است. نور مادون قرمز با نزدیک شدن به شیر آب از پوست شما منعکس می شود و در چند اینچ قرار می گیرد. سیگنال دریچه شیر آب را باز می کند. مدل های شیر آب بدون لمسی نیز وجود دارند که از حسگر میدان اولتراسونیک استفاده می کنند.

مشکلات ضربه سنسور

داشتن یک شیر آب بدون لمس مزایا و معایبی دارد. در حالی که استفاده از آنها آسان است. ممکن است به دلیل مشکل سنسور یا مشکل برق خراب شوند. مشکلات شیر سنسور برای شیرهای بدون لمس معمولی است. حسگر می‌تواند با تجمع کف صابون، پاشیده شدن چربی یا لایه‌ای از مواد معدنی که در مناطقی با آب سخت جمع می‌شود، تیره شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد شیرآلات چشمی دار برای کودکان

شیر برقی چشمی

سنسور متصل است و شیر دیافراگمی فعال شده با الکترومغناطیسی را که در داخل فیکسچر شیر قرار دارد، کنترل می کند. سلونوئید بسته به قطبیت الکتریکی، به عنوان یک آهنربای الکتریکی فشار یا کشیده می شود. یک دیسک لاستیکی جریان آب را در یک شیر دیافراگمی کنترل می کند.

برخی از مدل ‌های شیر آب چشمی بسته به نحوه تنظیم آب سرد یا گرم می‌توانند تامین کنند. با این حال، اکثر بهترین شیرآلات بهداشتی بدون لمس به سادگی آب گرم را بیرون می دهند. مگر اینکه دستور دیگری داده شود. ایم مرحله یکی از مراحل طرز کار شیر آب چشمی است.

منبع تغذیه شیرآلات چشمی

چند راه وجود دارد که یک شیر چشمی قدرت خود را به دست می آورد. بسته به حالت، یک جریان ولتاژ پایین از یک ترانسفورماتور AC می تواند برق را برای جریان آب فراهم کند. یا ممکن است برق از یک باتری سلول خشک که در پشت یا گردن فیکسچر قرار داده شده است تأمین شود.

برای تغذیه سنسور، کنترل الکترونیک و کارکرد دریچه آب به برق نیاز است. یک شیر آب با باتری از یک شیر برقی قفل کننده استفاده می کند. این در حالت باز باقی می ماند تا زمانی که یک جریان نیرو آنها را به حالت بسته برگرداند.

شیرهای ترانسفورماتور دارای یک جریان الکتریکی مداوم هستند که شیر برقی را باز نگه می دارد تا آب جریان یابد. این می تواند به مرور زمان آسیب ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد. اگر آب به خوبی در گذشته جریان ندارد، ممکن است بخواهید منبع برق را بررسی کنید.

۳ دلیل برای نصب شیرآلات چشمی و طرز کار شیر آب چشمی دار

تا به اینجای مقاله با طرز کار شیر آب چشمی آشنا شده اید. حال بهتر است بدانید چرا باید از این نوع قیمت شیرآلات بهداشتی استفاده کرد. یک شیر آب چشمی می تواند آب کمتری نسبت به شیر معمولی مصرف کند و از آلودگی غذا یا دست شما جلوگیری کند. در اینجا برخی از مزایای شیر آشپزخانه یا حمام چشمی آورده شده است، بنابراین می توانید تعیین کنید که آیا این شیر آب برای خانه شما مناسب است یا خیر.

صرفه جویی در هزینه و انرژی

وقتی دست های خود را در سینک می شویید، در هر دقیقه حدود ۲ گالن آب مصرف می کنید. بچه‌های شما ممکن است هنگام شستن دست‌هایشان، شیر آب را روشن بگذارند و با آب بازی کنند. یا ممکن است شخص دیگری در خانه وقتی از اتاق بیرون می‌رود، آب را جاری کند.

3 دلیل برای نصب شیرآلات چشمی و طرز کار شیر آب چشمی دار

بیشتر بخوانید: جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی

به جای استفاده از چند ثانیه آب اضافی برای بستن شیر آب با دست، یک شیر آب چشمی با بستن دریچه پس از خروج از سینک، در مصرف آب صرفه جویی می کند. در طی چند سال، می توانید صدها گالن آب را با یک شیر آب چشمی ذخیره کنید. این صرفه جویی برای محیط زیست بهتر است و به کاهش قبض آب در هر ماه کمک می کند.

از پخش میکروب و کثیف خودداری می کند

شیرهای آب استاندارد می توانند محل رشد میکروب ها و کثیفی باشند اگر آنها را مرتباً تمیز نکنید. هنگامی که دست های خود را بعد از استفاده از حمام یا پختن غذای خام می شویید، می توانید باکتری ها و ویروس ها را روی دسته ها باقی بگذارید.

این میکروب‌ها می‌توانند راه خود را به دست‌ها یا ظروف شما باز کنند. شما همچنین می توانید کثیفی و باقی مانده غذا را از پخت و پز منتقل کنید. که می تواند روی سطح سینک شما گیر کند. اگر شیرآلات شما می توانند بدون نیاز به لمس آنها با دست های آلوده روشن شوند. می توانید از گسترش میکروب ها جلوگیری کرده و کل خانواده خود را از بیماری سالم نگه دارید.

دسترسی آسان به آب

افراد در هر سنی، از جمله کودکان و بزرگسالان، می توانند به راحتی از شیرآلات چشمی استفاده کنند. زیرا طرز کار شیر آب چشمی بسیار ساده است. برای راه اندازی جریان آب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست خود را جلوی سنسور تکان دهید و پس از پایان کار، به طور خودکار خاموش می شود. می توانید فنجان خود را زیر شیر آب قرار دهید یا دست خود را روی آن تکان دهید تا سنسور فعال شود.

به مطالعه ادامه دهید: بهترین شیرآلات ساختمان را از کجا بخریم

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]