مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی

مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی

مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی چیست؟ وقتی نوبت به انتخاب شیرآلات مناسب برای پروژه شما می رسد، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. سوپاپ ها اهداف و صنایع زیادی را انجام می دهند. و در هر صنعت، آنها عملکردهای مختلف متعددی دارند.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام شیرآلات الزامات کاری را که برای آن مورد نیاز است برآورده می کنند، عوامل متعددی نقش دارند. علاوه بر دانستن عملکردی که انجام می دهد، لازم است نوع سیال یا محیطی که برای آن استفاده می شود، دمای ماده، فشار و سرعت جریان و اندازه لوله ها یا سایر تجهیزات مورد استفاده را نیز بدانید. متصل شود.

اگر خلوص سیال فرآیند ضروری است، تمام مواد در تماس باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. در این مقاله سهند با مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی بیشتر اشنا خواهید شد.

مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی چیست؟

مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی باید باکیفیت و با دقت فراوانی انتخاب شوند. یک شیر آب مناسب و خوب ممکن است یکی از با ارزش‌ترین لوازم منزل برای افراد به حساب بیاید. این وسیله طراحی شده تا جریان اب را به راحتی قطع یا وصل کند.

اگر شیرآلات به خوبی کار نکند، سازنده حداقل قطعات خراب را باید تعویض کند. امروزه شیرآلات برای برخورداری از دوام و ماندگاری بالا در شرایط سخت، از جمله هزاران بار باز و بسته شدن در طول روز و رسوب مواد معدنی در اب طراحی شده‌ اند.

اگر این شیرآلات شکسته شوند، با تعویض قطعات آسیب دیده بدون نیاز به برداشتن بدنه کل شیر سرویس می  ‌شوند. زیرا یک شیر آب به گونه‌ ای طراحی شده است که بتواند به راحتی تعمیر شود.

پیشنهاد می شود: خرید شیرآلات لوکس در تهران

هر آنچه که باید از شیرآلات بهداشتی بدانید

گاهی اوقات پوشش ‌های پیشرفته شیرآلات کنده یا کدر می شوند. این پوشش ‌ها با روش ‌هایی از جمله آبکاری، رسوب ‌دهی فیزیکی بخار و پرتوی الکترونی ایجاد می شوند. این روش‌ ها از ماهیتی علمی تخیلی برخوردار هستند که می ‌توانند هر پوششی از جمله برنج، نیکل، لحیم، حتی نقره و طلا را به وجود آورند.

البته لازم به ذکر است که پوشش ‌های اپوکسی می ‌توانند با مراقبت صحیح از پوشش ایجاد شده، آن را برای طولانی مدت زیبا نگه دارند. درز‌های شیرآلات ممکن است نشتی کنند. فن‌آوری ‌های کارتریج سرامیکی به طور کامل مشکل چکه کردن و نشتی را برطرف می کنند، اما برخی از بهترین شیرآلات هنوز از فناوری ‌های قدیمی‌،  استفاده می ‌کنند که عملکرد خوبی نیز دارند و ممکن است به تعمیر و نگهداری دوره ‌ای نیز نیاز داشته باشند. برای تعمیرکاران خانه ‌های قدیمی، این کار یک نوع سرگرمی به حساب می اید.

پیشنهاد می‌شود: راهنمای خرید شیرالات آشپزخانه

به نظر شما مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی چیست؟

از هر ماده ‌ای که بتواند آب را در خود نگه دارد برای ساخت شیرآلات بهداشتی استفاده می کنند. شیرآلات از چوب، شیشه و سرامیک نیز تولید می شوند. اگرچه در دنیای امروز این مواد چندان کاربرد خوبی ندارند. به طور کلی، شیرآلات از فلزاتی مانند مفرغ، مس، برنز، برنج، فولاد ضد‌زنگ و آلیاژهای روی تولید می شوند.

مفرغ و برنز کمیاب هستند و فقط در شیرآلات سفارشی می توان آنها را یافت کرد. شیرآلات بهداشتی می ‌توانند از پلاستیک نیز به وجود آیند. در ادامه با انواع مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی اشنا خواهید شد.

مزایای شیرالات از جنس برنج

یکی از مهم ترین مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی برنج است. این ماده از جمله مواد قدیمی برای ساخت شیرآلات به شمار می رود. تولید شیرآلات از برنج مزایای زیر را به همراه دارد.

  • در برابر خوردگی مقاوم است دو مانند آهن یا فولاد به راحتی زنگ نمی زند
  • پایین بودن نقطه ذوب و آسان بودن ریخته‌ گری آن
  • نرمی بیش از حد به طوری که به راحتی ماشین‌ کاری می شود
  • روکش هایی همانند روکش کروم به خوبی روی آن قرار می‌گیرد
  • قابل بازیافت است.

حدود ۸۰ درصد از برنجی که در تولید شیرآلات بهداشتی به کار می رود، قبلا برای ساخت محصول دیگری استفاده می کردند. برنج زرد معمولی یا آلفا حدود ۶۰% مس و ۳۰% روی دارد که ۱۰% مابقی مقادیر کمی از فلزات دیگر هستند تا خواص خاصی به برنج ببخشند.

فولاد ضد زنگ

از دیگر مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی فولاد ضد زنگ است که امروزه کاربرد فراوانی دارد. فولاد ماده ای سخت ‌تر از برنج است و نقطه ذوب بالاتری نیز دارد که ریخته ‌گری و ماشین‌ کاری آن را سخت تر از برنج می‌ کند، اما مهم ترین نکته این است که سرب ندارد. 

پیشنهاد می‌شود: شیک ترین شیرآلات اشپزخانه

مواد مورد استفاده در تولید شیرآلات از نوع فولاد ۳۰۴ یا ۳۱۶ ضدزنگ است که ۱۸ درصد کروم و ۸ تا ۱۰ درصد نیکل دارد. نیکل ساختار کریستالی خاصی به فولاد می بخشد که استحکام و چکش‌ خواری آن را بالا می برد. کروم باعث می ‌شود فولاد در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. مقدار کمی مولیبدن در حدود ۲ تا ۳% به فولاد ۳۱۶ افزوده می شود که در برابر اسیدها مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. هر دو نوع آلیاژ یاد شده از نوع آستنیتی هستند که خاصیت غیر‌مغناطیسی دارند.

 روی و آلیاژهای روی

شیرآلات بهداشتی با قیمت مناسب از آلیاژ روی نیز به وجود می آیند. معروف‌ ترین آلیاژ روی به نام زاماک است که این نام به دلیل فلزات موجود در آن به این نام شناخته می شود. این آلیاژ را شرکت روی نیوجرسی سال ۱۹۲۹ ساخته است.

استفاده اولیه از این آلیاژ ابتدا در تولید قابلمه بود که به عنوان جایگزین آلیاژهای برنجی گران‌ قیمت‌ تر به کار می رفت. اما روی و آلیاژهای به عنوان مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی همیشه بد نیستند. قطعات جانبی مانند دستگیره‌ ها و صفحات پایه از آلیاژ روی می سازند بدون آنکه کیفیت شیر ​​آب تغییر کند.

پیشنهاد می‌شود: فروش عمده شیرالات بهداشتی ساختمان در تهران

نیازی نیست این قطعات به اندازه برنج استحکام مناسبی را داشته باشند، می ‌توان روی را جایگزین برنج برای صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها کرد.

پلی اتیلن

پلی اتیلن یک نوع از پلاستیک است که در شیرآلات به کار می ‌رود. این پلاستیک که به عنوان PEX  نیز شناخته می‌ شود بیش از ۲۰ سال است که به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله‌ های مسی به کار می رود. پلی اتیلن توسط کلیه استانداردهای ملی لوله ‌کشی به عنوان ماده ای مناسب برای کانال ‌های آب شناخته شده است.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]