راهنمای خرید شیرالات آشپزخانه

راهنمای خرید شیرالات آشپزخانه

خرید شیرالات آشپزخانه یکی از معضلاتی است که صاحب‌خانه ها یا مهندسین معمار با آن درگیر هستند. چرا که واقعا شیرالات آشپزخانه مهم ترین و کاربردی ترین وسیله در مناز است و انتخاب نوع باکیفیتی از آن اهمیت زیادی دارد.

خرید شیرالات آشپزخانه باکیفیت و استاندارد موجب صرفه جویی در آب شده و تاثیرات مثبتی بر زندگی خواهد داشت. اگر که شما هم تا به حال تصمیم به خرید شیرالات آشپزخانه گرفته باشید، حتما مدل‌ها و برند‌های مختلفی از شیرالات آشپزخانه را دیده اید.

انتخاب شیرالات آشپزخانه مناسب و با‌کیفیت از میان چندین نمونه داخلی و خارجی کار سخت و دشواری است. با توجه به این‌که بازار پر از نمونه‌های تقلبی و بی کیفیت شده است، خرید شیرالات آشپزخانه کار دشوار تری خواهد بود.

در سهند راهنمای خرید شیرآلات باکیفیت را برای شما شرح دهیم تا بتوانید با آسوده خاطر شیرآلات مناسب منزل خود را انتخاب و با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

جنس شیرآلات استاندارد

دوام شیرآلات باکیفیت

آبکاری شیرآلات

ارتفاع علم شیرآلات

نصب آسان شیرآلات

گارانتی شیرآلات

آشنایی با انواع شیرآلات و کاربرد آن

در بازار نمونه های مختلفی از شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی، پدالی، هوشمند، دیجیتال و… موجود است. شیرآلات شاوری، شیرآلات دو منظوره، فنری، و پایه بلند و… نیز انتخاب شیرآلات مناسب را پیچیده تر می کنند. با در نظر گرفتن راهنمای خرید شیرالات اشپزخانه که در زیر برایتان تهیه کرده ایم، نمونه مناسب را خریداری کنید.

راهنمای خرید شیرالات آشپزخانه استاندارد و با کیفیت

شیرالات آشپزخانه از مهم‌ترین تجهیزات خانه است. این محصول علاوه بر این‌که کاربردی بوده و نوع استاندارد آن در مصرف آب صرفه جویی می‌کند؛ برای زیبایی و دیزاین آشپزخانه نیز حائز اهمیت است. مواردی مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات با کیفیت، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه ای که در ساخت شیرالات به کار رفته اهمیت ویژه تری دارد.

حتما در هنگام خرید شیرالات آشپزخانه توجه داشته باشید که محصول انتخاب شده علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب، ، دوام بالا و جنس عالی و گارانتی داشته باشد. هنگام خرید کاربرد شیرالات و مکان نصب نیز می‌تواند در خرید شما تاثیر گذار باشد.

جنس شیرآلات استاندارد

ماده اولیه ای که برای تولید اکثر شیرآلات به کار می رود، آلیاژ شمش برنج است. این آلیاژ مطابق با سازمان استاندارد ایران دارای ۵۸ تا ۶۰ درصد مس بوده و مابقی روی و ناخالصی‌های مجاز است.  میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از ۲/۵ درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.

جنس شیرآلات علاوه بر این‌که به کیفیت مواد وابسته است، به ملزومات و قطعاتی که در داخل شیر به کار رفته هم مربوط است. و باید کاملا الزامات فنی استاندارد در تولید آن رعایت شده باشد.بطور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند. مورد دیگری که در کیفیت شیرالات تاثیرگذار است، ماشینکاری خوب می‌باشد.

قیمت شیرآلات استاندارد از ارزان تا لوکس

امروزه نمونه‌ها و مدل‌های زیادی از شیرالات را میبینید. قیمت شیرالات رنج مختلفی داشته و با توجه به زیبایی، کیفیت، کاربرد و گارانتی که دارد، دسته بندی می شود. است بتوانید به ازای قیمتی پایین تر نیز شیرآلاتی با ظاهری مناسب پیدا کنید، امّا در صورت نداشتن گارانتی احتمال پایین بودن کیفیت این شیرآلات و دردسرهای احتمالی تعویض و تعمیر آن ها در آینده بسیار زیاد است.

زیبایی و طراحی خاص شیرآلات با کیفیت

اهمیت شیرالات در زیبایی منزل غیرقابل انکار است. اگر که دوست دارید شیرالات لوکس برای منزل خود خریداری کنید با توجه به نمونه های مختلفی که در بازار موجود است، کار خسته کننده ای نخواهد بود و از بین هزاران مدل و تنوع نمونه مناسب خود را خواهید یافت. اما توجه داشته باشید که حتما یک نمونه باکیفیت انتخاب نمایید.

مصرف بهینه آب (بدون کاهش فشار آب)

از انجایی که صرفه جویی در مصرف آب اهمیت زیادی در ایران دارد، لازم است که شیرالات باکیفیت ایرانی کم مصرف را انتخاب کنید تا در مصرف آب صرفه جویی شده و منابع آبی حفظ شود. پرلاتور نقش مهمی در کاهش مصرف آب داشته و تا میزان ۹۰ درصد موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود. هم‌چنین ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در مقیاس وسیع لذت شستشو را افزایش داده و موجب سهولت در شست و شو می‌شود.

دوام شیرآلات استاندارد

شیرالات استانداردی که امروزه در بازار موجود است، دارای کارتریج سرامیکی هستند که مشکلات آب بندی را در بلند مدت به صفر می رساند. برای اطمینان از چکه نکردن شیرالات، بهتر است که از شیرالات با کارتریج سرامیکی استفاده کنید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی‌کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

نوع آبکاری و رنگ شیرآلات

کیفیت و جنس شیرالات را همواره در نظر بگیرید. انتخاب رنگ شیرالات با توجه به دکور آشپزخانه و دستشویی و رنگ کابینت ها اهمیت بالایی دارد و باید رنگ ها با هم همخوانی داشته باشند تا زیبایی محیط شما چند برابر شود. شیرالاتی که با اکثر دکور ها و رنگ ها همخوانی دارد، از آبکاری شیرالات بهداشتی کروم، نیکل، برنز و…. پوشیده شده و تمام این آبکاری ها مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ میکنند اما بعضی از آنها مقاوم تر هستند.شیرآلات کروم هم کیفیت بالاتری داشته و هم مقاومت بالایی دارند و اکثرا برای خرید اولویت اول خواهند بود.

ارتفاع علم (علمک) شیرآلات روشویی و ظرفشویی استاندارد

هنگام خرید شیرآلات حتما به این موارد دقت کنید:

ارتفاع

 دامنه دسترسی

 عمق لگن

و تعداد لگن های سینک

اگر سینک شما بزرگ است، شیرالات با برد کم برای شما مناسب نخواهد بود. بهتر است از انواع شیر روشویی متحرک و یا شیر ظرفشویی فنری استفاده کنید. اگر سینک شما کوچک است یک شیر با برد زیاد ممکن است که آب به بیرون سینک برود و بهترین گزینه شیرآلات اهرمی با علم معمولی است.

عمق سینک هم در ارتفاع ایده آل شیرالات موثر بوده و ارتفاع زیاد ممکن است که ، قطرات آب پس از برخورد با سطح سینک به بیرون پاشیده می شوند.
نصب آسان و بی دردسر شیرآلات استاندارد و گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی استاندارد موارد دیگری هستند که در هنگام خرید حتما باید به آن ها توجه داشته باشید.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]