کیفیت شیرآلات به چه عواملی بستگی دارد

یکی از چالش‌های مهم در خرید شیرآلات با کیفیت این است که کیفیت شیرآلات آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد و چگونه می‌توانیم آن را تشخیص دهیم؟ طبق اطلاعات و آمارها برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره بسیار است.

چرا که امکان تغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید انواع شیرآلات میرسد انتخاب بسیار سخت خواهد شد، زیرا خرید شیرآلات از جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی بسیار تاثیرگذاری برخوردار است که می‌تواند، تصمیم گیری را برای شما تخصصی تر و دشوارتر کند.

همچنین در بازار ایران تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری‌ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است و از طرفی شیرآلات اهرمی جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری، به همین دلیل در این متن به توضیحات گسترده‌ای در پاسخ به سوال، کیفیت شیرآلات آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد ؟ پرداخته‌ایم.

شیرآلات آشپزخانه از مهمترین تجهیزات خانه شمرده می‌شود.در انتخاب این شیرآلات برخی عوامل مانند زیبایی، کاربرد، جنس، گارانتی معتبر شیرآلات و…  قابل ارزیابی است و شما باید نسبت چگونگی تشخیص کیفیت آنها ماهر باشید.

اما باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نسبت به عوامل دیگر تولید نیازمند بررسی بیشتر است، شما برای تشخیص باید بدانید که کیفیت شیرآلات آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلف تشخیص کیفیت شیرآلات آشپزخانه

مهم ترین و اصلی عواملی که کیفیت شیرآلات به آنها بستگی دارد:

جنس شیرآلات آشپزخانه

مسلما در پاسخ به سوال کیفیت شیرآلات آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟ اولین عامل را می‌توانیم جنس شیرآلات معرفی کنیم. ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و باقی ترکیب مورد نظر روی و ناخالصی های مجاز است. البته قابل ذکر است که بخش مضر این ترکیب مربوط به سرب می‌باشد، زیرا میزان سرب موجود در این آلیاژ کمتر از 5 درصد است و در صورتی که بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر خواهد بود.
برخی از افراد در تشخیص کیفیت شیر تنها به کیفیت مواد اولیه توجه می‌کنند، در صورتی که علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی مورد نظر شما را پاس کرده باشند.

ممکن است شما توضیحات را به خوبی درک نکنید به همین دلیل با مثالی تکمیل می کنیم. در یک شیر سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید علاوه بر مواد اولیه از استاندارد لازم در طراحی ساختار خود بهره برده باشند، زیرا وجود هر مشکل و ایراد در طراحی آنها می‌تواند باعث عملکرد نادرست شیرآلات آشپزخانه باشد.

ماشینکاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تاثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می دهد و شما نمی‌توانید در کوتاه مدت به تشخیص آن بپردازید. برای نمونه در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج باید کاملاً تخت باشد. زیرا برخی از افراد به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چند باره آن باعث می‌شوند در مرور زمان این نشیمن به صورت مخروطی نامحسوس درآید و با مشکل آبکاری روبرو شود.

بیشتر بخواندی: قیمت شیرآلات توکار در ایران

زیبایی شیرآلات با کیفیت

همانطور که می‌دانید دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شما است و تمامی وسایل و مصالح ساختمانی باید با دکوراسیون مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از مدل های متداول و تکراری در بازار فاصله بگیرید بهتر است. قبل از خرید به صورت حضوری یا آنلاین  به اندازه کافی در زمینه مدل های باکیفیت و خاص شرکت سهند تحقیق کرده باشید.

بیشتر بخوانید: 5 مارک خفن شیرآلات چشمی دار

همچنین در زمان خرید باید از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب لایه نیکل و کروم شیرآلات با تست هایی مانند سالت اسپری و کراس کات اطمینان پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید با نگاه کردن به شیر در نور از صاف بودن سطح شیر مطلع شوید. زیرا برخی از شیرآلات به دلیل تولید نامناسب در سطح خود دارای ناهمواری و موج هستند.

مصرف بهینه آب

بسیاری از افراد پاسخ به سوال کیفیت شیرالات  به چه عواملی بستگی دارد؟ تنها عوامل ظاهری و ساختاری را در نظر می‌گیرند. درصورتی که با توجه به شرایط فعلی و بحران کمبود آب موجود در ایران، کیفیت شیرالات آشپرخانه ایرانی کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع آب داشته باشند و شما باید در انتخاب شیرآلات چشمی دار به کاهش مصرف آب دقت داشته باشید.

بیشتر شیرآلات آشپزخانه شرکت سهند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین مصرف آب را داشته باشند. اما شما با توجه به پرلاتور می‌توانید میزان مصرف را تشخیص دهید. پرلاتور می تواند حتی تا 90% باعث صرفه جویی،ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر گردد. همچنین سرشیر باید به گونه‌ای انتخاب شود که کاهنده مصرف آب باشد و سهولت و لذت شستشو را افزایش  دهد.

دوام شیرآلات آشپزخانه با کیفیت

اگر به دنبال خرید شیرآلات بادوام هستید، ما به شما خرید شیرآلات اهرمی سهند را معرفی می‌کنیم. نسل جدید شیرآلات اهرمی، با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است.

شما با خرید این شیرآلات از چکه نکردن آن و کیفیت شیرالات آشپرخانه خود در طولانی مدت مطمئن خواهید شد. قابل ذکر است که بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما پس از آن با مشکل کارکرد در آنها روبرو خواهید شد.

سهولت کاربرد

یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به سوال کیفیت شیرآلات آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد را می‌توانیم سهولت کارکرد آنها معرفی کنیم. اگر شما نیز به دنبال خرید شیرآلات با کاربرد آسان هستید، ما به شما خرید شیرآلات اهرمی سهند را پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین شیرالات بهداشتی چه ویژگی دارند

شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای بسیار کمتری می گیرد. همچنین شما میتوانید دسته شیرآلات آشپزخانه اهرمی مورد نظر خود را در دمای دلخواه تنظیم کنید تا در دفعه بعد استفاده با همان تنظیمات شیر آب را باز شود.

نوع آبکاری و رنگ شیرآلات

آیا می‌دانستید که شما می‌توانید رنگ شیرآلات و کیفیت شیرالات آشپرخانه خود را انتخاب کنید. برای مثال انواع آبکاری شیرآلات  آشپزخانه دارای رنگ‌های متنوعی مانند صدفی، مشکی‌نقره‌ای و… هستند. برای مثال از این نمونه آبکاری‌ها می‌توانیم کروم، نیکل، برنز و…. به عنوان آبکاری‌های مقاوم همراه با ظاهری زیبا اشاره داشته باشیم.

به مطالعه ادامه دهید: قیمت شیرآلات سنگی و شیرآلات فلزی