آبکاری شیرآلات بهداشتی اشپزخانه و حمام

آبکاری شیرآلات بهداشتی اشپزخانه و حمام

آبکاری شیرآلات بهداشتی اشپزخانه و حمام از عناصر مهمی است که تا چندی پیش در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار نمی گرفت و عملکرد شیرآلات از عوامل تعیین کننده در زمان خرید بود، اما امروزه، توجه به ترکیب رنگی و ظاهر آشپزخانه و حمام، انواع آبکاری شیرآلات به مهمترین جنبه های دکوراسیون تبدیل شده است.

روش آبکاری شیرآلات، با توجه به رنگ مخصوص شیرآلات مدنظر و تکنولوژی آبکاری تفاوت دارد. آبکاری شیرآلات به روش های مختلفی آبکاری نیکل-کروم، الکترواستاتیک، الکترولاک انجام می گیرد. جنس پوشش شیرآلات طبق روش آبکاری ممکن است کروم، تیتانیوم، اپوکسی یا رنگ کوره ای باشد.

انواع رنگ های کروم، استیل، طلایی، سفید، مشکی، زیتونی یا زرگلد نیز با روش های متنوع آبکاری تولید می شوند. شیرالات بهداشتی سهند در ادامه مقاله شما را با تفاوت آبکاری شیرالات بهداشتی اشپزخانه و حمام اشنا خواهد کرد.

انواع آبکاری شیرالات بهداشتی اشپزخانه و حمام

آبکاری شیرالات بهداشتی اشپزخانه و حمام از مهمترین مراحل تولید شیرآلات به حساب می آید. اکثر افراد به این مرحله با نام رنگ کردن شیرآلات و یا رنگ آمیزی شیرآلات نیز معروف است. روکش یا همان آبکاری شیرآلات با توجه به تکنولوژی به کار رفته ممکن است جنس متفاوتی از کروم، تیتانیوم تا رنگ کوره ای پودری داشته باشد.

علاوه بر این، با روش آبکاری شیرآلات، ممکن است شیرآلات براق، مات یا خش دار تولید شوند. تکنولوژی مورد استفاده هر چه که باشد، هدف از آبکاری شیرآلات ایجاد پوششی زیبا روی آنان است. به دلیل تجهیزات و مواد مخصوصی که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آبکاری شیرآلات مورد نیاز است؛ آبکاری شیرآلات در منزل گزینه مناسبی نیست. مخصوصاً اگر هدف آبکاری شیرآلات کهنه و دست دومی باشد که از قبل لایه آبکاری دارد. 

رنگ کروم آبکاری چه رنگی است

کروم از رایج ترین انواع آبکاری شیرآلات به حساب می اید. کروم رنگ خاکستری، نقره ای براق است. در تولید فولاد ضد زنگ از کروم به عنوان افزودنی اصلی برای ایجاد خاصیت ضد خوردگی به کار می رود. این فلز خاصیت جلاپذیری بالایی دارد و مقاومت زیادی نیز در مقابل کدر شدن از خود نشان می دهد.

در تولید شیرآلات بهداشتی با آبکاری کروم، لایه بسیار نازکی از کروم روی لایه آبکاری نیکل ریخته می شود تا مقاومت آن در مقابل خوردگی افزایش یابد و برق و جلای مورد نظر نیز به وجود بیاید.

تفاوت رنگ کروم با استیل چیست

تفاوت رنگ کروم و استیل در درخشندگی و جلای آنهاست. رنگ کروم و استیل به یکدیگر بسیار شبیه هستند. با این تفاوت که کروم رنگی براق است و استیل مات. اکثر افراد به دنبال مقایسه این دو نوع آبکاری و پیدا کردن پاسخی برای سوال کروم بهتر است یا استیل هستند، امّا این مورد سلیقه ای و متناسب با دکوراسیون مورد نظر است.

رنگ های کروم و استیل هر دو رنگی خنثی هستند و با انواع دکوراسیون هماهنگی دارند. آبکاری شیرالات بهداشتی اشپزخانه و حمام کروم را به روش نیکل کروم و آبکاری استیل به روش PVD انجام می دهند. در نظر بگیرید که آبکاری به رنگ کروم نیز ممکن است به روش PVD نیز انجام شود.

اهمیت آبکاری شیرآلات بهداشتی اشپزخانه و حمام با نیکل

نیکل از اولین موادی است که برای آبکاری از آن استفاده می کنند و قدمت آن بیش از صد سال است، اما نیکل به عنوان فلزی نرم بعد از مدتی استفاده از روی شیرآلات پاک و لایه برنجی زیرین به راحتی تیره و کدر می شد. در نتیجه آبکاری نیکل محبوبیت خود را در قرن بیستم از دست داد و جای خود را به فلز مقاوم تری به نام کروم داد.

دهه۱۹۳۰، برنج آبکاری شده با کروم که در برابر لکه و تیرگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد، جایگزین برنج نیکل شد و به عنوان آبکاری استاندارد و رایج شیرآلات شناخته شد. آبکاری کروم امروزه محبوب ترین نوع آبکاری است. پیشنهاد می شود: انواع ابکاری شیرالات بهداشتی چه کاربردی دارد

پیشرفت های تکنولوژیکی به پیدایش انواع آبکاری های بسیار مقاوم کمک شایانی کرده است. به عنوان مثال آبکاری PVD برای آبکاری در برابر ساییدگی و خراش مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند به کار می رود.

بهترین آبکاری شیرالات بهداشتی اشپزخانه و حمام چیست

آبکاری با روش PVD به دلیل نوع ته نشین شده لایه آبکاری روی شیرآلات، مقاوم ترین و بهترین آبکاری شیرآلات به حساب می آید. مقاومت بالای قطعه آبکاری شده با این روش در تست سالت اسپری از مدارک این اثبات است بدون اینکه مشکل خاصی به وجود آید. البته اغلب قیمت شیرآلات لوکس نیز گران‌تر از قبل از آبکاری می‌شود.

آبکاری نیکل کروم نیز مقاومت بالایی دارد. این نوع آبکاری برای شیرآلات قدیمی ترین و رایج ترین نوع است و مقاومت و کیفیت بالایی نیز برخوردار است. روش آبکاری الکترواستاتیک سومین رتبه را از نظر مقاومت دارد. در این آبکاری رنگ به دلیل پخته شدن در کوره دوام و ماندگاری خوبی در تست های آبکاری زیادی دارد.

تکنیک رسوب دهی الکتروفورتیک در مرتبه چهارم مقاومت قرار دارد و برای آبکاری شیرآلات بهداشتی اشپزخانه و حمام نسبت به روش های دیگر در اولویت قرار ندارد. علت آن نیز خش پذیری و احتمال آسیب به لایه زیرین از ناحیه همین خش ها است. پیشنهاد می‌شود: مواد سازنده بهترین شیرآلات بهداشتی

چرا باید شیرالات را آبکاری کرد

شیرآلات خانه و آشپزخانه از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده‌ اند. به قسمت داخلی شیرآلات بدنه می گویند که از فلزاتی نظیر برنج، برنز، استیل تولید می شود. طبق استانداردهای موجود جنس بدنه‌ شیرآلات باید مقادیر بسیار کمی سرب داشته باشد تا به سلامت مصرف کننده آسیب و صدومخه ای وارد نشود.

قسمت داخلی شیرآلات بعد از طراحی و ساخت وارد مرحله‌ آبکاری می ‌‌شوند. کیفیت آبکاری شیرالات و جنس آن تاثیر زیادی در ظاهر آنها دارد. حتما شیرآلاتی با رنگ برنز، طلایی و مسی را در بازار مشاهده کرده اید، این شیرآلات ظاهر شفاف و زیبای خود را مدیون کیفیت آبکاری هستند. مقاله شیرآلات لوکس ضد آب + ۵ مدل را مطالعه کنید.

اگر جنس آبکاری مرغوب باشد، دوام شیرآلات بالا می رود و با فرسایش مواجه نمی شوند. جنس آبکاری نقش زیادی روی نحوه‌ نظافت شیرآلات ایفا می کند؛ برخی از روکش ‌ها تنها با یک دستمال مرطوب تمیز می‌ شوند، اما برخی دیگر این قابلیت را ندارند. پیشنهاد می‌شود: علت گرفتگی سینک ظرفشویی

نکاتی برای خرید شیرالات آبکاری

علاوه بر مدل شیرآلات، رنگ آبکاری آنها نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید شیرآلات است. رنگ های متنوعی از جمله نیکل، کروم، مسی، برنز هر کدام در درجات مختلف تیرگی و روشنی، براق یا مات در هنگام خرید شیرآلات در بازار وجود دارند.

  • شما می توانید در حمام از چند رنگ آبکاری استفاده کنید. زیرا چنین ترکیبی به حمام نمایی زیبایی می بخشد. فقط باید در نظر بگیرید که هارمونی، کلید اصلی ایجاد فضایی یکدست است. می توان تمام شیرآلات را از نوع براق یا مات انتخاب کنید.
  • افرادی که به تمیزی بسیار حساس هستند، بهتر است شیرآلات مات را انتخاب کنند. زیرا اثر انگشت و قطرات آب روی آن باقی نمی ماند، اما شیرآلات براق جزئیات و ظرافت شیرآلات را بهتر نشان می دهند.
Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]