روش نصب شیرآلات بهداشتی توکار

روش نصب شیرآلات بهداشتی توکار

روش نصب شیرآلات بهداشتی توکار

در این‌مقاله از وب‌سایت فروش انواع شیرآلات بهداشتی سهند قصد داریم روش نصب شیرآلات بهداشتی توکار را آموزش دهیم. بسیاری از این شیرآلات روش اجرایی یکسانی دارند. ولی ممکن است برخی از انواع این شیرآلات ممکن است اتصالات و یا آپشن های دیگری داشته باشند. این موارد کمی دستورالعملی که در این مقاله توضیح داده خواهد شد را دچار تغییر کنند. ولی خوشبختانه عمده این شیرآلات به همین شیوه که در این مقاله به آن استناد خواهیم کرد نصب می شوند.

مراحل نصب شیرآلات‌توکار ساختمانی

همان طور که قبلا ذکر شد نصب تمام شیرآلات توکار مراحل یکسانی دارد. پس اگر نصب یک نوع شیر ساختمانی توکار را یاد بگیرید، برای نصب هر نوع شیر توکار دیگری مهارت لازم را خواهید داشت. فقط در برخی مدل‌های خاص ممکن است اتصالات و ویژگی هایی وجود داشته باشد که در برخی مراحل تفاوت دارند. شیرآلات توکار عمدتا در سرویس های بهداشتی و به خصوص توالت های فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل در ادامه راهنمای نصب شیرآلات توکار سرویس های بهداشتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

لوله های مورد استفاده برای نصب شیرآلات بهداشتی توکار باید توکار باشند

توجه داشته باشید که برای استفاده از شیرآلات توکار تمام لوله های آب رسانی بنای شما نیز باید توکار باشند. همچنین حتما باید نقشه دقیق از مسیرهای لوله گذاری شده در دیوار و کف ساختمان داشته باشید تا نیازی به حفاری های هزینه بر و دوباره کاری نباشد. برای نصب شیرآلات توکار در سرویس های بهداشتی ایرانی نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • محل قرار گیری شیرتوکار تا سرویس باید ارتفاعی ۳۰ سانتیمتری داشته باشد.
  • شیر باید در فاصله ای ۶۰ سانتی متری از محل خروجی آب سرویس قرار گرفته باشد.

در سرویس های فرنگی نیز این ابعاد به ترتیب زیر هستند:

  • فاصله قرارگیری شیر توکار تا کف بنا ارتفاعی ۸۰ سانتی متری داشته باشد.
  • شیر نصب شده تا دیوار های بنا نیز فاصله ای ۶۰ سانتی متری داشته باشد.
حتما مطالعه نمایید
ارتفاع دقیق نصب شیر دوش در حمام

ابعاد عنوان شده برای هر دو نوع سرویس بهداشتی فرنگی معمولی و وال هنگ یکسان است. تمام شیرآلات توکار علاوه بر لوله کشی های زیر کاری که نیاز دارند، نیازمند استفاده از یک مغزی شیر مخصوص هم هستند. مغزی شیر های توکار بسیار متفاوت تر از مغزی مورد استفاده در شیرهای روکار است و حتی ظاهری متفاوت دارند. این نوع مغزی ها معمولا همراه با خرید شیر توکار به شما تحویل داده می شود.

نصب شیر توکار در دیوار

مرحله اول : نصب مغزی در مسیر لوله آب و در دیوار

با توجه به اندازه‌های ارائه شده در راهنمای نصب شیرآلات توکار، ابتدا باید به نصب مغزی در مسیر لوله آب و در دیوار بپردازید. برای اینکار ابتدا باید با استفاده از ماژیک محل های اندازه گیری شده را علامت گذار کنید. سپس با استفاده از ابزار مناسب فضای لازم برای قرار گیری مغزی شیر تو کار را به وجود بیاورید. نکته مهم در حین ایجاد چنین حفره ای این است که فقط باید کف مغزی به دیوار بچسبد، پس نیازی نیست که سوراخ خیلی بزرگی به وجود بیاورید. مغزی در حین مراحل نصب کاملا تزار شده و برروی ریوار نصب می شود. مغزی شیرآلات توکار معمولا دارای کاوری پلاستیکی و مشکی رنگ است که امکان نصب مغزی با پیچ برروی دیوار را فراهم می کند. پس از آنکه نصب مغزی برروی دیوار به اتمام رسید می توانید نسبت به برداشتن این محافظ پلاستکی از روی مغزی اقدام نمائید.

مرحله دوم : نصب مغزی های برنجی شیر توکار

پس از آن نوبت به نصب مغزی های برنجی شیر توکار می شود. معمولا تمام شیرآلات توکار ساختمانی دارای مغزی های برنجی نیز هستند که از هر دو طرف به بدنه مغزی اصلی متصل می شوند. بهترین راه برای نصب این مغزی ها استفاده از نوار تفلون برای آب بندی و سپس نصب آنهاست. تا جایی که به مغزی فشار نیامده و به خوبی محکم شوند نیز مغزی ها را سفت کنید.

حتما مطالعه نمایید
نحوه تعیین استاندارد شیرآلات بهداشتی

بسته به نوع شیر توکاری که مورد استفاده قرار می دهید یک یا دو مغزی پلاستیکی نیز در بسته بندی ها قرار داده می شود. این نوع اتصالات در بخش بالایی مغزی اصلی شیرآلات تکار نصب می شود که باید مشابه با مرحله قبلی کاملا با نوار تفلون آب بندی شده و با احتیاط سفت شوند.

مرحله سوم : زانوها و قطعات مورد استفاده برای هدایت آب سرد و گرم

پس از آن باید زانوها و قطعات مورد استفاده برای هدایت آب سرد و گرم را برروی مغزی نصب کنید. این زانو ها برروی دو قسمت برنجی که در مراحل قبل برروی غزی نصب کردیم، متصل می شوند. زانوهای مذکور را در دو طرف مغزی نصب کنید و توجه داشته باشید که ورودی آب سرد باید در سمت راست و ورودی آب گرم نیز در سمت چپ قرار بگیرد. پس از آن نیز لوله های اصلی آب را مطابق با توضیحات داده شده برروی این زانویی ها نصب کنید.

مرحله چهارم : نصب قطعه هلالی شکل برروی شیر توکار

حال نوبت به قطعه هلالی شکل برروی شیر توکار می رسد. پس از آنکه قعه هلالی شکل را هم برروی مغزی اصلی نصب کردید، قطعه پلاستیکی مشکی رنگی که در ابتدای توضیحات معرفی شد و برداشته بودیم را سرجای اصلی اش برگردانید.

مرحله پنجم : کاشی کاری

در این مرحله نوبت به کاشی کاری می رسد و می توانید باقی کار را به معماران ساختمان خود بسپارید. حتما به افرادی که برای نصب کاشی می آورید توصیه کنید که مغزی و در پوش ها نباید زیر کار دفن شوند و یا به آنها آسیبی رسیده شود و یا حالت تراز آنها از بین برود. در هنگام کاشی کاری باید دقیقا به اندازه درپوش کاشی برش داده شود تا درپوش ها بیرون قرار بگیرند. محدوده کاشی کاری درپوش های مغزی لبه گرد حدود ۱ تا ۱.۵ سانتی متری درپوش مغزی شیر است.

حتما مطالعه نمایید
شیرآلات بهداشتی ایرانی بهترند یا خارجی؟?

مرحله ششم : بستن کاور کرومی یا اتصالاتی

آخرین مرحله در راهنمای نصب شیرآلات توکار مربوط به بستن کاور کرومی یا اتصالاتی است که برروی مغزی قرار داده می شود. با انجام این کار و نصب نازل اهرمی شیر در جایگاه خود مراحل نصب شیر توکار بنای شما تقریبا به پایان رسیده است و اگر تمام مراحل و اندازه های گفته شده را رعایت کرده باشید، شیر به درستی نصب شده و هیچگونه بخش اضافه ای از آن دیده نخواهد شد.

مراحل نصب و قرار دادن شیرآلات توکار برای آشپزخانه و حمام نیز دقیقا به همین شرح است. تنها تفاوت در اندازه های پیش از نصب برای قرار دادن مغزی است. این اندازه ها نیز به صورت استاندارد ۸۵ سانتی متر ارتفاع از کف است. بسته به نوع طراحی ساختمان شما ممکن است دارای کمی تغییر باشد.

شرکت شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر

شرکت شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر با بیش از بیست سال سابقه در امر تولید، تحت نام تجاری سهند ، امروز از پیشتازان عرصه تولید در کشور ایران است . مجموعه سهند به واسطه تلاش مجدانه متخصصان و مهندسان نخبه همواره در کسب افتخارات، اولین صنعت خود بوده است .

شیرآلات بهداشتی‌سهند دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE )

با توجه به تاثیر شیرآلات‌بهداشتی در سلامت مردم ، شیرآلات سهند افتخار دارد اولین دارنده استاندارد اتحادیه اروپا (CE ) و بزرگترین صادرکننده بهترین شیرآلات‌بهداشتی ساختمان و شیرآلات بهداشتی لاکچری در چندین سال اخیر باشد و توانسته است در دو سال  پیاپی ، تنها دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در صنعت شیرآلات بهداشتی ساختمان باشد که این مهم بیانگر تمرکز و توجه این مجموعه بر کیفیت تولیدات و خدمات مضاعفی است که به مصرف کنندگان عزیزش پیشکش می دارد .

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]