شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمندبا توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند، امروزه شاهد پیشرفت و تنوع بالای شیرآلات هستیم. شیرآلات بهداشتی به حدی پیشرفت کرده اند که دیگر برای استفاده از آن ‌ها نیازی به تماس دست نیست.

یکی از بهترین اختراعات بشر در صنعت شیرآلات، ساخت شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند است که این اختراع نیز همانند سایر اختراعات مزایا و معایبی دارد. شیرالات اتوماتیک یا چشمی هوشمند، از مدرن ترین انواع شیرالات است که به تازگی و با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار شده است.

با توجه به اهمیت نصب شیر آلات برای رفاه و نیاز افراد، امروزه خرید و فروش این محصولات رونق زیادی گرفته است. زیرا شیر آلات چشمی ویژگی های منحصر به فردی نسبت به شیرآلات ساده دارد. در نظر داشته باشید دلیل و هدف اصلی استفاده از این نوع شیرآلات اتوماتیک صرفه جویی در مصرف آب است که سهند به این موضوع توجه ویژه ای دارد. برای دانستن قیمت شیرآلات چشمی می توانید به سایت سهند مراجعه کنید.

نحوه کار با شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند چگونه است

قبل از آن که مزایای شیرالات اتوماتیک چشمی را بررسی کنیم، بهتر است با خود شیر چشمی بیشتر آشنا شوید. اکثر افراد با شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند آشنایی کافی دارند، اما ممکن است با نحوه کار ان اشنا نشده باشند.

شیرآلات اتوماتیک با ارسال و دریافت نور مادون قرمز کار می کنند. کاربران در هنگام استفاده از این نوع شیر آب تنها باید دست خود را در میدان دید سنسورهای مادون قرمز آن قرار دهند که شیر، به طور اتوماتیک شروع به کار کند. دیگر نیاز به هیچ گونه تماسی با این نوع شیر برای وصل و قطع جریان آب نیست.

استفاده از شیرآلات چشمی هوشمند می تواند تا ۶۰ درصد در کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد. در صورت اثبات یک جسم در میدان دید سنسور های این نوع شیرآلات در مدت زمان مشخص، خود به خود جریان آب قطع خواهد شد.

اجزای تشکیل دهنده شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیرآلات چشمی که به نام شیرآلات اتوماتیک یا شیرآب الکترونیکی نیز معروف هستند، چهار بخش اصلی دارند. این اجزا شامل شیرکنترل برقی، حسگر الکترونیکی، منبع تغذیه و بدنه شیر هستند که البته این تجهیزات جزو اجزای اصلی و جدایی‌ ناپذیر شیرآلات چشمی به حساب می ایند.

ممکن است با توجه به نوع ساخت و امکاناتی که شرکت ‌های مختلف در اختیار شما  قرار می ‌دهند دستخوش تغییر است. در ادامه تمام این اجزا را به طور خلاصه شرح داده ایم.

شیر کنترل برقی

شیر کنترل برقی بخشی از شیر آب است که وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب را توسط برق برعهده دارد. برخی از شرکت ها و ادارات نیز از موتورهای دنده ‌ای در این قسمت از دستگاه برای قطع و وصل آب استفاده می‌ کنند.

پیشنهاد می‌شود: شیرآلات لوکس ضد آب

منبع تغذیه شیر آب

به منظور قطع و وصل کردن جریان آب در شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند از شیر برقی استفاده می‌ شود. این شیر برای فعالیت و انجام کار به یک منبع تغذیه الکتریکی نیاز خواهد داشت. در اکثر شیرآلات چشمی اتوماتیک برای منبع تغذیه از جریان برق استفاده می ‌شود و برای زمان قطع برق یک باتری در این شیرها به کار رفته است.

حسگر الکترونیکی

حسگر الکترونیکی حضور اجسام و اشیا را در اطراف شیر حس می کند. این ابزار موجود در شیرالات دستور قطع و وصل کردن جریان آب را به شیر برقی می دهد.

بدنه شیر

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند: بدنه شیرآلات چشمی هوشمند همان قسمت خارجی شیر است که قابل مشاهده است و سایر اجزا قسمت‌ های شیر چشمی در داخل بدنه آن قرار می گیرند. با استفاده از امکاناتی که در داخل بدنه شیر قرار دارد، جریان آب وصل می ‌شود.

این باز و بسته شدن جریان آب برای مدت زمان مشخص رخ می دهد که قابل تنظیم است. بعد از اتمام مدت زمان مشخص، جریان آب قطع می شود که شیر برقی با دریافت این دستور جلوی جریان آب را می گیرد. تمامی این مراحل جزو مزایای شیر آب چشمی است.

پیشنهاد ‌می‌شود: فروش شیرآلات بهداشتی ساختمانی

انواع مختلف شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند: شیرآلات چشمی طبق تقسیم ‌بندی حسگر به دو دسته نسل قدیمی و نسل جدید تقسیم می ‌شوند. در اولین نسل تولیدی این شیرآلات در آن‌ ها از حسگرهای نوری برای قطع و وصل کردن جریان آب به کار می رفت که نواقص و مشکلاتی داشت که در نادیده گرفتن مزایای شیر آب چشمی تاثیر می گذاشت.

از جمله آن ‌ها می ‌توان به تاثیر نور محیط روی حسگر اشاره کرد. تولیدکنندگان شیرآلات چشمی هوشمند بعد از مشاهده نواقض نسل اول این شیرآلات، اقدام به ساخت نوع جدید این شیرآلات کردند که توسط حسگرهای مادون قرمز IR  کار می‌ کنند.

مزایای شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند: یکی از مزایای شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند می ‌توان به صرفه جویی زیاد در مصرف آب اشاره کرد. استفاده از شیر آلات چشمی در حالت عادی مصرف آب شما را  ۱۰ درصد و در صورت استفاده از نازل ‌های ترکیب‌ کننده آب و هوا در سر شیر آب مصرف آب شما تا ۶۰ درصد کاهش می‌ یابد.

از دیگر مزایای مهم شیر آب چشمی هوشمند عدم نیاز تماس دست به شیر است. همانطور که می‌ دانید، بسیاری از بیماری ‌ها وجود دارند که از طریق تماس دست منتشر می شوند که از جمله آن‌ ها بیماری کرونا و آنفولانزا است. در آخرین مزیت از شیر آب اتوماتیک می ‌توان به سهولت در استفاده از آن اشاره کرد.

از دیگر مزایای شیر آلات چشمی این است که برای استفاده از آن ها تنها کافیست که دست‌ های خود را در جلوی شیر بگیرید و کمی آن‌ ها را تکان دهید.

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

کاربرد مصرفی شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند: اکثر کاربردهای شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند در مکان های عمومی برای آب ‌خوری و روشویی است. همچنین از این شیر آلات می ‌توان در منازل نیز استفاده کرد که بیشتر استفاده آن در توالت و به عنوان شیر روشویی است.

در خارج از کشور نیز از شیر آلات چشمی برای آب‌ خوری حیوانات نیز استفاده می کنند. به این صورت که حیوانات با توجه به اینکه امکان استفاده از شیرآلان عادی را ندارند، کافیست از جلوی شیر چشمی هوشمند رد شوند تا ظرف اب آنها پر  شود.

شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند: هر وسیله‌ ای که توسط بشر ساخته و تولید می ‌شود، مزایا و معایبی دارد که مهم این است که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد. در شیر آلات اتوماتیک چشمی هوشمند مزایای آن نسبت به معایب آن بیشتر است و می توان معایب آن را نادیده گرفت. با توجه به مزایایی که مهم‌ ترین آن‌ ها صرفه جویی در مصرف آب و عدم نیاز به تماس دست است، به اهمیت استفاده از این شیرآلات بیشتر پی می برید.

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]