جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی

جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی

جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی : بهترین شیرآلات بهداشتی مسلما از بهترین جنس تولید شده‌اند و به همین دلیل هزینه خرید آنها مانند قیمت شیرآلات چشمی بالاتر از شیرآلات آشپزخانه دیگر است. به همین دلیل در این متن توضیحاتی درباره جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی و آبکاری شیرآلات بهداشتی ذکر کرده‌ایم. همچنین در انتهای متن درصورت علاقه به خرید شیرآلات شما می‌توانید از فروشگاه آنلاین شیرآلات سهند بهره ببرید.

اگر به دنبال تجهیزات سیستم لوله کشی هستید باید به نوع آلیاژی که برای شیرآلات بهداشتی سهند صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود توجه کنید. در واقع جنس بهترین شیرآلات بهداشتی صنعتی یا ساختمانی به نوع سیال، دما و فشار آن بستگی دارد. به عنوان مثال گاهی اوقات دمای سیال جاری در سیستم لوله کشی پتروشیمی به شدت بالا است و در این شرایط بهتر است از فولاد ضد زنگ ۳۰۹ یا ۳۱۰ استفاده شود.

همچنین بر هزینه، مقاومت در برابر خوردگی و … خرید شیرآلات صنعتی و ساختمانی مانند شیرآلات آشپزخانه  تاثیر می‌گذارد. در این مقاله Aeromart در مورد ویژگی‌ها و ویژگی‌های انواع آلیاژ شیرآلات صحبت می‌کنیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین شیرآلات بهداشتی را همراه با آبکاری شیرآلات بهداشتی انتخاب کنید، البته قیمت این شیرآلات مانند قیمت شیرآلات چشمی و… متفاوت است و شما باید به آن نیز دقت کنید.

مواد آلیاژی برای بهترین شیرآلات بهداشتی صنعتی و ساختمانی

در ساخت بهترین شیرآلات بهداشتی از آلیاژهای فلزی مختلفی استفاده می‌شود که در سیستم‌های مختلف لوله کشی استفاده می‌شود. هر یک از آلیاژهای شیرآلات صنعتی و ساختمانی مانند شیرآلات آشپزخانه دارای ویژگی‌ها و خواص منحصر به فردی هستند.

تفاوت چندانی بین آلیاژ شیرآلات صنعتی و ساختمانی وجود ندارد. در واقع می‌توانید انواع مختلفی از شیرآلات را در بازار پیدا کنید. البته انتخاب ماده برای شیرآلات صنعتی به دلیل جریان سیالات بسیار حساس از حساسیت بیشتری برخوردار است و همچنین تاثیر زیادی در آبکاری شیرآلات بهداشتی دارد.

مواد آلیاژی برای بهترین شیرآلات بهداشتی صنعتی و ساختمانی

جنس مواد ساخت شیرآلات بهداشتی صنعتی چیست

آلیاژهای فلزی به دو گروه آهنی و غیرآهنی تقسیم می‌شوند. از مهمترین آلیاژهای مورد استفاده در ساخت شیرآلات صنعتی و غیر صنعتی مانند شیرآلات آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلیاژ کربن فولاد

فولاد آلیاژی از آهن است که ترکیب شیمیایی اصلی آن کربن است. این نوع آلیاژ شیر عمدتاً در صنعت نفت و گاز برای سیالات با دما و فشار بالا استفاده می‌شود.

شیرآلات فولادی صنعتی مانند شیرآلات بهداشتی سهند به دو روش آهنگری و ریخته‌گری ساخته می‌شوند. شیرهای تولید شده به روش آهنگری معمولاً کیفیت بالاتری نسبت به انواع ریختگی دارند. زیرا در شیرآلات فورج استانداردهای مهندسی بهتر رعایت می‌شود.

مزیت اصلی انتخاب فولاد به عنوان آلیاژ شیرآلات صنعتی قیمت مناسب آن مانند قیمت شیرآلات چشمی است. تنها نکته مهم در مورد شیرهای کربنی این است که به خوردگی بسیار حساس هستند. برای مقابله با این موضوع، اغلب از پوشش‌های محافظ استفاده می‌شود. مطالعه انواع فولاد کربنی می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد این فولاد بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: کاربرد شیرآلات چشمی دار برای کودکان

آلیاژ فولاد ضد زنگ برای شیرآلات آشپزخانه

فولاد ضد زنگ که در بازار به آن فولاد زنگ نزن یا فولاد نیز می‌گویند، یک آلیاژ آهن حاوی حداقل ۱۰.۵ درصد کروم است که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. در صورت انتخاب آلیاژ شیرآلات صنعتی از انواع فولاد ضد زنگ می‌توانید از ویژگی‌های خوب آن بهره‌مند شوید. مزایایی مانند:

  • زیبایی ظاهر
  • قابلیت شستشوی خوب
  • مقاومت در برابر خوردگی عالی
  • قدرت بهینه

مواد شیرآلات صنعتی ساخته شده از این نوع فولاد از مواد خود ترمیم شونده محسوب می‌شود. یعنی در صورت خراشیدگی یا آسیب به سطح شیرآلات و لوله‌های صنعتی، کروم به سرعت واکنش نشان می‌دهد و از تماس مواد خورنده با آهن و زنگ جلوگیری می‌کند.

آلیاژ فولاد ضد زنگ در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و یکی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده برای ساخت و طراحی شیرآلات به حساب می‌آید. قیمت فولاد یکی از موانعی است که با وجود همه مزایا و ویژگی‌های عالی ممکن است خریدار را دلسرد کند. اگر قیمت روز فولاد را در سایت ایرومارت ببینید متوجه خواهید شد که نرخ دلار چه تاثیری بر نوسانات این آلیاژ مانند قیمت شیرآلات چشمی دار دارد.

آلیاژ نیکل و تاثیر آن بر قیمت شیرآلات چشمی

آلیاژهای نیکل همیشه در مکان‌هایی که تحمل شرایط سخت ضروری است استفاده می‌شود. این نوع آلیاژ در برابر خوردگی در محیط‌های خشن بسیار کارآمد بوده و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

آلیاژهای نیکل به دلیل ماندگاری بالا، متداول‌ترین مواد مورد استفاده برای آلیاژهای شیر صنعتی هستند. اما به دلیل هزینه و وزن بالا مانند قیمت شیرآلات چشمی، استفاده از این نوع شیرآلات رو به کاهش است.

آلیاژ تیتانیوم در ساخت شیرآلات بهداشتی سهند

تیتانیوم یکی از بهترین انواع آلیاژهای بهترین شیرآلات بهداشتی و ساختمانی به حساب می‌آید، زیرا در مقایسه با سایر شیرهای مورد استفاده در ساختمان، بالاترین نسبت مقاومت به وزن را دارد. آلیاژهای تیتانیوم به دلیل وجود مقدار زیادی اکسید محافظ در سطح خود مقاومت بالایی در برابر خوردگی نشان می‌دهند و به همین دلیل در مناطق ساحلی کاربرد فراوانی دارند.

آلیاژ نیکل و تاثیر آن بر قیمت شیرآلات چشمی

اگرچه تیتانیوم یکی از بهترین آلیاژهای شیرآلات صنعتی است، اما به دلیل قیمت فوق العاده بالا در همه کاربردها مقرون به صرفه نیست. البته توجه داشته باشید که تولید شیرآلات با تیتانیوم می‌تواند چالش برانگیز باشد. زیرا واکنش پذیری بالای این فلز ریخته‌گری را دشوارتر می‌کند و همچنین شما نیاز به آبکاری شیرآلات بهداشتی دارید.

آلیاژ برنز نیکل آلومینیوم

برنز آلومینیوم نیکل یکی از آلیاژهای پایه مس است که دارای ۱۰ درصد آلومینیوم، ۵ درصد نیکل و ۵ درصد آهن در ترکیب شیمیایی خود است. این آلیاژ در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و مشابه تیتانیوم است و مقاومت بالایی به ویژه در محیط‌های دارای آب شور از خود نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: عمر مفید شیرآلات بهداشتی چقدر است

استفاده از این ماده به عنوان ماده‌ای برای شیرآلات صنعتی گسترش زیادی یافته است. زیرا این آلیاژ به گرانی آلیاژهای فولاد ضد زنگ نیست و شما به راحتی می‌توانید از آن برای ساخت شیرآلات آشپزخانه و بهترین شیرآلات بهداشتی استفاده کنید.

آلیاژهای برنج

مواد آلیاژی شیرآلات صنعتی این خانواده ترکیبی از آلیاژ برنج و برنز می‌باشد. شیرآلات برنجی معمولاً دارای اتصالات رزوه‌ای هستند که در اندازه‌های نیم اینچ تا ۴ اینچ استفاده می‌شوند. اما گاهی اوقات آنها در اندازه‌های ۴ اینچی و ۵ اینچی موجود هستند.

اگر آلیاژ شیرهای صنعتی برنجی را انتخاب کنید، احتمالاً هنگام نصب با مشکل آب بندی مواجه خواهید شد. با کمک نوار تفلون ، تفلون مایع، کنف و خمیر می‌توانید از آب بندی این مفاصل اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر آب بر عمر شیرآلات ساختمانی

شیرآلات برنجی و برنزی ظاهری زیبا و تمیز دارند که آن‌ها را برای استفاده در منازل مناسب می‌کند. کاربرد اصلی این طیف از شیرآلات صنعتی انتقال آب در فشارها و دماهای مختلف می‌باشد. همچنین شیرآلات برنجی مقاومت و دوام بالایی در برابر سایش و پارگی دارند.

از انواع شیرهای برنجی می‌توان به شیرهای کشویی، شیر سوزنی، شیرهای یک طرفه (شیرهای اتوماتیک)، شیر گاز، شیر آتش نشانی و … اشاره کرد که در فشارهای مختلف به فروش می‌رسند، همچنین از این آلیاژ برای آبکاری شیرآلات بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

خرید شیرآلات بهداشتی سهند

در این مقاله به بررسی بهترین آلیاژهای شیرآلات صنعتی و مشخصات هر کدام پرداختیم تا شما آشنایی بیشتری با شیرآلات آشپزخانه و بهترین شیرآلات بهداشتی داشته باشید، درصورتی که قصد خرید شیرآلات دارید اما نگران قیمت شیر یا آبکاری شیرآلات بهداشتی مانند میزان بالای قیمت شیرآلات چشمی هستید، می‌توانید از سایت آنلاین شیرآلات سهند خرید کنید.

به مطالعه ادامه دهید: بهترین شیرآلات ساختمان را از کجا بخریم

Rate this post

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

۰۷

اسفند
شیرآلات

مزایا و معایب خرید شیرآلات طلایی رنگ

این روزها افراد بسیار زیادی را می توان دید که دغدغه های فراوانی برای خرید و قیمت شیرآلات لوکس دارند. رنگ طلایی را می توان یکی از رنگ های لوکس و پرکاربرد در تولید شیرآلات دانست که زیبایی آن می تواند چشم هر ببینده ای را به خود خیره سازد. طی سال های اخیر این شیرآلات توانسته […]

3 روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

۳۰

بهمن
شیرآلات, شیرآلات بهداشتی

۳ روش خانگی جرم گیر شیر آلات بهداشتی

همانطور که می دانید، درخشش شیرآلات نقش موثری در ظاهر و زیبایی حمام، سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه دارد. بنابراین لازم است مراحل کارآمد نظافت آن ها را بشناسیم و این اصول و روش ها را به موقع اعمال کنیم. یکی از مراحل مهم در استفاده از انواع شیرآلات بهداشتی سهند، نصب صحیح آن هاست. اما[…]